هفته جوان فرصتی برای تبیین نقش ارزشمند جوانان در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی است
هفته جوان فرصتی برای تبیین نقش ارزشمند جوانان در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان را تبریک گفت و افزود: هفته جوان فرصتی برای تبیین جایگاه و نقش ارزشمند جوانان در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از گیل وب دا؛ در پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان آمده است:

یازدهم شعبان مصادف با دوم اسفند سالجاری، سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) که به شایستگی به عنوان روز جوان نام گرفته است، فرصتی برای تبیین جایگاه و نقش ارزشمند جوانان در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

در این روز خجسته، سرو بوستان ایستادگی و مقاومت و شبیه ترین انسان از لحاظ صورت و سیرت به پیامبـر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) ، چشم به جهان گشود تا الگویی مناسب برای جوانان برومند جهان اسلام باشد.
در این برهه از زمان که دشمنان اسلام و نظام، با اشاعه الگوهای غیراسلامی و غیراخلاقی، جوانان ما را هدف قرار داده اند، الگو سازی مناسب و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه با استفاده از آموزه های دینی، در جلوگیری از هجمه های فرهنگی دشمنان، حایز اهمیت است.

بی تردید نیروهای جوان در همه جوامع از سرمایه های اصلی و گرانبها محسوب می شوند. استفاده بهینه از ظرفیت علمی و عملی جوانان متعهد و متخصص در جهت پویایی و پیشرفت جامعه همراه با اعتماد سازی و واگذاری حوزه های مدیریتی در عرصه های مختلف به جوانان نخبه و مسئولیت پذیر، رشد، پویایی و بالندگی جامعه را در پی خواهد داشت.
در دهه های اخیر که شاهد روند رو به رشد سالمندی در کشور و استان گیلان هستیم، سرمایه گذاری در حوزه جوانی جمعیت و فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب بویژه شرایط شغلی، تحصیلی و رفاهی در ایجاد انگیزه برای ازدواج و فرزند آوری جوانان بسیار اثرگذار خواهد بود. در این راستا، بهره مندی از ایده های نو و خلاقانه جوانان در تمامی عرصه ها، راهگشای مسئولین برای برون رفت از مشکلات جامعه بوده و آینده ای روشن برای ایران اسلامی رقم خواهد زد.

اینجانب فرا رسیدن سالروز میلاد پربرکت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را به جوانان برومند و دلسوز ایرانی بویژه جوانان پرتلاش شاغل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برای همگان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.

دکتر محمدتقی آشوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان