آغاز بکار طرح دارویار
آغاز بکار طرح دارویار
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز طرح دارویار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ دکتر نسیبه یوسفیان – سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه با اشاره به آغاز اجرای طرح دارویار، از تمامی موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌های استان خواست تا دراجرای این طرح، همکاری لازم را داشته باشند و اقدامات لازم دراین خصوص را انجام دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به لزوم بیمه بودن فرد جهت بهره‌مندی از یارانه دارو، حتماً راهنمایی و هدایت بیماران جهت مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت (به منظور قرار گرفتن تحت پوشش بیمه پایه) باید انجام شود و به علت ثابت بودن مبلغ فرانشیز بیمار در بسترن سخه نویسی الکترونیکی، راهنمایی جهت نسخه نمودن اقلام دارویی مورد نیاز توسط پزشک نیز انجام شود تا ضمن ارائه دارو از طریق نسخه، از فروش آزاد داروهای نیازمند به تجویز پزشک نیز با توجه به افزایش قیمت داروها به دلیل حذف ارز ترجیحی امتناع گردد.
دکتر یوسفیان با تاکید بر همراهی داروخانه‌ها با بیماران در زمان قطع سیستم‌های ثبت نسخ، گفت؛ در این خصوص ضمن خودداری از پیچیدن نسخ بصورت آزاد، در خصوص اینکه مبلغ پرداختی آن‌ها افزایش پیدا نکرده و لازمه آن داشتن نسخه الکترونیک است نیز باید راهنمایی‌های لازم ارائه شود.
دکتر یوسفیان تاکید کرد: خطاهای مربوط به بروزرسانی کدهای IRC(قیمت داروافزایش پیدا کرده اما قیمت پایه مورد تعهد بیمه تغییر نکرده است)نیز ضررویست در اسرع وقت به واحد نظارت بر مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو اطلاع داده شود.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه ضمن اشاره به اجرای صحیح طرح مذکور، اظهار داشت: انتظار ما از تمامی موسسین و مسئولین فنی داروخانه‌ها این است که همکاری لازم جهت اجرای طرح دارویار را داشته باشند تا بیماران بدون هیچگونه مشکلی خدمات دارویی مناسب را دریافت نمایند.
وی در خاتمه از کارشناسان معاونت غذاو دارو دانشگاه خواست تا موارد درخواستی را در بازرسی‌ها و بازدیدهای میدانی حتما مدنظر قرار دهند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان