مستندنگاری برای تبیین شخصیت میرزا کوچک و مجاهدت‌های این روحانی شهید و مبارز
مستندنگاری برای تبیین شخصیت میرزا کوچک و مجاهدت‌های این روحانی شهید و مبارز
استاندار گیلان گفت که برای تبیین شخصیت میرزا کوچک و مجاهدت‌های این روحانی شهید و مبارز، مستندنگاری شود.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش‌از ظهر یکشنبه  سوم بهمن در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره ۱۵۲ شهید و طلبه و یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی که در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد؛ با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن، سردار جنگل را افتخاری برای گیلان، ایران و نیز چهره ای انقلابی، مبارز و خستگی‌ناپذیر خواند که برای دفاع از ارزش های اسلام در برابر استکبار و استعمار ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه میرزاکوچک خان در راه دفاع از آرمان‌هایش جان خویش را فداکرد اما تسلیم نشد، افزود: در آن مقطع زمانی به‌دلیل خفقان و استبداد حاکم، به خوبی در نوشتار و کتب حق میرزا ادا نشد از این‌رو لازمست در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگارش کتب جامع در خصوص سردارجنگل ، با نگارش و احصاء مطالب موجود، به مستندنگاری درباره این روحانی مبارز پرداخته شود.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: چهره‌های بزرگی همچون شهیدان شیخ فضل الله نوری، مدرس ، نواب صفوی، میرزاکوچک جنگلی و … زمینه‌ساز این شدند که امروز ایران عزیز همچنان مقتدرانه در برابر استکبار جهانی ایستاده است و در مسیر دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) و نگاه ژرف اندیشانه آن روشن ضمیر فرزانه، گام بر می دارد.

استاندار گیلان افزود: نه‌تنها درخصوص میرزا کوچک بلکه هشت هزار شهید گلگون کفن استان وظیفه داریم نسبت به بزرگداشت مقام این دلیرمردان و معرفی آنان به اقشار مختلف جامعه همت گماریم.

وی برگزاری یادواره یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی را تلاشی ارزشمند و اقدامی موثر درجهت معرفی این شخصیت بزرگ گیلان‌زمین عنوان و بیان کرد: اقداماتی که امسال برای برگزاری کنگره میرزاکوچک صورت گرفت، سنگ بنایی مستحکم برای سال‌های آتی و نیز یادگاری ارزنده برای آیندگان است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت الله فلاحتی، بستری مناسب برای بررسی و تدوین رویدادهای فرهنگی در گیلان است و بنده نیز برای ادای تکلیف در این مسیر، اعلام آمادگی می‌کنم.

  • منبع خبر : استانداری گیلان