رشد ۴۰ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی شفت
رشد ۴۰ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد تامین اجتماعی شفت
بیش از 21000 نفر از جمعیت شهرستان شفت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، حسن صالحپور رئیس شعبه شفت در گزارشی آماری اظهار داشت تا پایان دیماه سالجاری بیش از ۷۶۰۰ بیمه شده اصلی و حدود ۲۳۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه ۲۱۶۰۰ نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان را تشکیل میدهند .

وی با بیان اینکه در ده ماهه لغایت دی امسال تعداد بازنشستگان شعبه با رشدی ۴ درصدی به ۱۳۵۳ نفر افزایش یافته ، افزود : در همین مدت تعداد پرونده های مستمری بگیران بازمانده نیز با ۸/۵ درصد رشد نسبت به اسفند سال گذشته به ۵۳۵ فقره رسیده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه شفت با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از بیمه شدگان اصلی تحت پوشش را شاغلین در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و اصناف و در واقع مشمولین قانون کار در گروه بیمه شدگان اجباری تشکیل میدهند از رشد ۶/۸ درصدی این بخش از افراد تحت پوشش در سال ۱۴۰۰ خبر داد .

حسن صالحپور در ادامه با تشریح طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و امکانات نوین سازمان در زمینه توسعه خدمات دیجیتالی و سامانه سرویس های الکترونیکی و غیرحضوری ، رشد چشمگیر بیمه شدگان مشاغل آزاد با افزایش ۴۰ درصدی را از ثمرات این تمهیدات دانسته و اذعان داشت در سالجاری تعداد متقاضیان در این حوزه افزایش بسیاری داشته است بگونه ای که افراد تحت پوشش در این قشر از ۸۲۷ نفر به ۱۱۶۳ نفر رسیده است .

وی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به پرداخت افزون بر ۷۷ میلیارد تومان تعهدات در ده ماهه لغایت دی به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان ، افزود : پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال به بیش از ۹۵ میلیارد تومان افزایش یابد .

حسن صالحپور ۵۷۱ کارگر ساختمانی ، ۳۹۷ راننده ، ۱۷۰ بافنده و ۷۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری را از دیگر بیمه شدگان اصلی تحت پوشش توسط تامین اجتماعی شفت معرفی و اظهار داشت حدود ۱۹۰۰ کارگاه در حوزه عمل این شعبه دارای پرونده های مطالباتی هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان