مدیران اجرایی، روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند
مدیران اجرایی، روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند
فرماندار رشت با بیان اینکه ادارات نسبت به جمع بندی افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه فجر اقدام کنند، گفت: مدیران اجرایی، روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند زیرا هر چقدر روابط عمومی‌ها توانمند شوند عملکردها بهتر منعکس و اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت امروز، ۴ بهمن‌ماه در ستاد گرامیداشت دهه فجر که با حضور مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز پدر اظهار کرد: کشورها را به نام رهبران‌شان می‌شناسند، همانطور که دین اسلام را به نام پیامبر(ص) می‌شناسند، انقلاب هم بدون نام امام راحل هیچ فروغ و روشنایی ندارد، ایشان نظام استکباری را برهم ریخت و به یکی از اضلاع قدرت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مردم با چارچوب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» شکل گرفت، افزود: در طول این ۴۵ سال هر چقدر از عمر انقلاب می‌گذرد گستردگی آرمان‌های انقلاب در جهان بیشتر شده، بسیاری از کشورهای جهان در سایه انقلاب با استکبار مقابله می‌کنند مانند یمن که در سایه انقلاب امروز کشتی‌های بزرگ تجاری آمریکا را متوقف می‌کند، دیگر چیزی از مدعیان ابرقدرتی نمانده و این از برکت پیروزی و گستردگی انقلاب است.

عاشوری گفت: به عنوان یک مسئول در جایگاهی که هستیم باید وظایف خود را نسبت به انقلاب بدانیم، در ایام سالروز پیروزی انقلاب نسبت به برگزاری ویژه‌برنامه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، این برنامه‌ها در شهر و روستا باید به صورت جامع برنامه ریزی و اجرایی شوند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان امروز توسط فضای مجازی مدیریت می‌شود، تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان امروز درک درستی از انقلاب ندارد باید با اجرای ویژه‌برنامه‌های محتوایی زمینه شناخت آنها را از دستاوردهای انقلاب فراهم کنیم، باید از دانش‌آموزان و نواجوانان برای روایتگری این دستاوردها و مقایسه با قبل از انقلاب بهره‌مند شویم زیرا وقتی دانش‌آموزان و معلمین دستاوردها را بازگو کنند اثرگذاری آن بیشتر است.

وی بیان کرد: دانستنی‌ها و آگاهی نسل امروز بیشتر است باید آن‌ها را هدایت کرد این هدایت از طریق مدرسه، خانواده، رسانه، صدا و سیما میسر می‌شود؛ متأسفانه نتوانستیم آنطور که باید با نسل امروز ارتباط بگیریم، برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت مناسبت‌ها به نوعی حفظ فرهنگ جهاد و شهادت است.

عاشوری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت هنرمندان برای بیان دستاوردهای انقلاب بهره‌مند شویم، گفت: تهیه روزشمار، آذین بندی فضای مدارس، ادارات و محیط شهری به‌نوعی می‌تواند در گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ایجاد شور اجتماعی مؤثر باشد. مدارس برای تبیین دستاوردهای انقلاب برنامه ویژه‌ای داشته باشند و فضایی را در محیط مدرسه ایجاد کنند که همراه با شور انقلابی در نوجوانان و جوانان باشد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ادارات نسبت به جمع بندی افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه فجر اقدام کنند، گفت: مدیران اجرایی، روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند زیرا هر چقدر روابط عمومی‌ها توانمند شوند عملکردها بهتر منعکس و اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ۲۲۰۰ شهید شهرستان رشت در ایام دهه فجر، تصریح کرد: هر چه داریم از شهداست، اگر انقلاب اسلامی لنگرگاه امنیت در نظام بین‌الملل شده به برکت خون شهداست، بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل امنیت موجود اقدام به سرمایه گذاری کردند لذا یکی از رسالت‌های اصلی ما ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

عاشوری بیان کرد: بین جهاد و جنگ تفاوت وجود دارد، در معادلات جنگ نمی‌توان فاتح عملیات‌های مؤثر شد زیرا جنگ عمل نظامی بوده اما جهاد یک عمل الهی است و فرهنگ ایثار و شهادت باعث عزت و افتخار شده و به وسیله آن شهدا ماندگار شدند و قله‌هایی از فضیلت را جاری کردند، لذا این فرهنگ سبب عزت ماست و با برگزاری یادواره شهدا می‌توانیم این فرهنگ را پاس بداریم.

فرماندار رشت گفت: باید قدردان خون شهدا باشیم، انتظار داریم مدیران در مجالس شهدا فعالانه پشتیبانی و شرکت کنند، نوجوانان را در برگزاری یادواره‌ها مشارکت دهیم.