مداخلات تخصصی اورژانس اجتماعی مرکز گیلان مانع از تشدید مشکلات خانوادگی شد
مداخلات تخصصی اورژانس اجتماعی مرکز گیلان مانع از تشدید مشکلات خانوادگی شد
با حضور بهنگام اورژانس اجتماعی مرکز گیلان از تشدید یک ناهنجاری اجتماعی جلوگیری به عمل آمد،طی تماس واصله از کلانتری ۲۲ رشت مبنی بر درگیری دختر و پسری در یک نانوایی در یکی از محلات شهر رشت، تیم تخصصی اورژانس اجتماعی با هدف بررسی علل و عوامل بروز مشکل بلافاصله وارد عمل شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان_پس از ارزیابی های بعمل آمده و مصاحبه با عوامل کلانتری و خدمت گیرندگان مشخص گردید، دختری حدودا هجده ساله پس از مشاجره تلفنی، صبح روز پنج شنبه شانزدهم شهریور از اسلامشهر تهران به محل کار نامزد خود واقع در شهر رشت مراجعه و متعاقبا پس از ادامه درگیری و مشاجرات خود با مرکز فوریت های پلیس( ۱۱۰ ) تماس و موضوع را گزارش داد.

متعاقب تماس کلانتری ۲۲ پس از مداخله و اخذ دستور از قاضی کشیک، خدمت گیرنده به اورژانس اجتماعی ارجاع تا پیگیری پرونده به صبح روز شنبه و تشکیل پرونده قضایی در دادسرا موکول گردد.

شایان ذکر است با مداخلات تخصصی همکاران اورژانس اجتماعی و مصاحبه تخصصی و اظهار ندامت بسیار شدید خدمت گیرنده و نیز تماس با خانواده وی، گزارش جامعی به قاضی کشیک ارائه تا ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تنش های احتمالی اعضای خانواده، در دستور صادره ی مرجع قضایی تجدید نظر صورت گیرد.

همچنین با تنظیم گزارش و مراجعه به دادسرا، ضمن ایراد توضیحات شفاهی در رابطه با خدمت گیرنده و خانواده ی او، دستور ترخیص خدمت گیرنده و تحویل به خانواده صادر و وی در شامگاه همان روز در صحت کامل به آغوش خانواده بازگشت.

گفتنی است تیم تخصصی اورژانس اجتماعی مرکز گیلان، ضمن آگاه سازی از پیامدها و عواقب احتمالی تصمیمات سرخود و احساسی خدمت گیرنده و همچنین با هدف بهره مندی هرچه بهتر از خدمات و مداخلات تخصصی،  پس از تماس با اورژانس اجتماعی اسلامشهر وی را بهمراه خانواده  به ‌واحد مشاوره بهزیستی آن شهرستان ارجاع داد.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان