قطع برق ۲۸ دستگاه دولتی پرمصرف در گیلان
قطع برق ۲۸ دستگاه دولتی پرمصرف در گیلان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به قطع برق 28 دستگاه دولتی در استان گفت: برق ادارات ودستگاه های دولتی پر مصرف پس از صدور اخطار در صورت بی‌توجهی به مقوله مدیریت مصرف انرژی قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان – محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: با پایش دقیق و رصد هوشمند مصرف برق ادارات، برق ۲۸ اداره و سازمان در استان که الگوی صحیح مصرف برق را رعایت نکردند، قطع شد و تا اکنون ۳۶۶ اداره اخطار قطع برق دریافت کردند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مدیریت مصرف برق را از دستگاه‌های زیرمجموعه‌اش آغاز کرده است، افزود: اگر ادارات و سازمان‌هایی که از این شرکت اخطار دریافت کرده اند،الگوی  مصرف برق را رعایت نکنند، در مرحله نخست برق آن‌ها قطع و در صورت تکرار، علاوه بر معرفی به مراجع ذیصلاح ، اسامی این نهادها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به فعالیت مستمر و جدی اتاق پایش اینشرکت وگروه‌های نظارت بر مصرف برق ادارات گفت: ادارات باید در ساعت‌های اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در مصرف برق صرفه جویی کنند.

مهدیزاده، تغییر ساعت کار ادارات و رعایت الگوی صحیح مصرف را برای گذر از تابستان امسال تأثیر گذار دانست و ادامه داد: لازم است ادارات با استفاده بهینه از روش‌های جایگزین، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۴درجه، استفاده از روشنایی طبیعی روز در ساعات اداری وخاموش کردن سیستم های سرمایشی یک ساعت مانده به پایان وقت اداری ، در ساعات اوج بار، اینشرکت را جهت خدمت رسانی مطلوب تر به مشترکین یاری رسانند.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه و کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، پرمصرف‌ها محدود می‌شوند که این کار به پایداری شبکه و قطع نشدن برق سایرین به ویژه مشترکین خانگی و صنایع کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان که اقدام به کاهش مصرف برق نموده‌اند افزود: ادارات، سازمان ها و صنایع استان میتوانند در زمان های اوج مصرف برق و استفاده صحیح و به موقع از ظرفیت تولیدی دیزل ژنراتورهای خود درمهار پیک بار تابستان سال جاری و تامین برق مطمئن و پایدار مشترکین ، کمک شایانی به اینشرکت نمایند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان