تجهیزات نوین آموزشی نقش مهم و اساسی را در آموزش و پرورش پویا و توانمند دارند
تجهیزات نوین آموزشی نقش مهم و اساسی را در آموزش و پرورش پویا و توانمند دارند
روز سه شنبه مورخ 1401/03/24 ابراهیم فروحی بخشدارخشکبیجار، سید فخرالدین حسینی شهردار و علیرضا گلچین سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه خشکبیجار با حضور در اداره کل نوسازی مدارس استان با مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان دیدار و در خصوص فضاهای آموزشی، پروژه های نیمه تمام و تجهیزات آموزشی بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان -مهندس دقیق مدیر کل این اداره در این دیدار ضمن ابراز خرسندی، از همراهی و تعامل سازنده بخشداری و شهرداری  خشکبیجار با آموزش و پرورش منطقه تشکر و قدردانی نمود.

وی با اشاره به پروژه های در حال احداث، تکمیل و تجهیز مدارس منطقه خشکبیجار اظهار امیدواری نمود که با همدلی و همفکری مشکلات فضاهای آموزشی منطقه حل شده و فضایی مناسب برای دانش آموزان عزیز مهیا گردد.

 مهندس دقیق با بیان اینکه فضاهای آموزشی برخوردار از تجهیزات نوین آموزشی نقش مهم و اساسی را در آموزش و پرورش پویا و توانمند دارند، گفت: یقیناً مهم ترین شاخص‌های توسعه یک کشور نظام آموزشی توانمند است و اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت بر نقش تعیین کننده فناوری آموزشی در فرآیند آموزشی نظام تعلیم و تربیت تأکید دارند.

وی در خصوص تجهیز مدارس خشکبیجار، افزود: تمام تلاش ما این است بتوانیم حداقل امکانات را برای مدارس فراهم کنیم امیدوارم با جذب، تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم بتوانیم امکانات بیشتری را برای مدارس تامین کنیم.

 مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در بخش دیگری از سخنانش به نگهداری مناسب از فضاها و تجهیزات آموزشی پرداخت و اظهارداشت: مدیریت نگهداری و تعمیر مدارس، تأمین فضا و تجهیزات در سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

مهندس دقیق با بیان ضرورت نگهداری از فضاهای آموزشی، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه سیاست گذار باید در این خصوص برنامه ریزی اصولی نموده و از مشارکت ارزشمند خیرین، اولیاء و دانش‌آموزان در این زمینه بهرمند شود.

وی در پایان با بررسی راهکارها و مدیریت منابع مالی برای احداث، تجهیز و تکمیل پروژه های آموزشی اظهارداشت: شناسایی، واگذاری و فروش املاک مازاد بر نیاز آموزش ‌و پرورش می تواند بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را تامین کند.

 

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان