عاشورای حسینی یادآور حماسه ظلم‌ستیزی در تاریخ بشری است
عاشورای حسینی یادآور حماسه ظلم‌ستیزی در تاریخ بشری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ایام سوگواری محرم را یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم‌ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری دانست و گفت: این ایام، یادآور حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست‌قامتی است که پایبندی به اسلام، اراده، عقیده، ایمان و عمل را با خون خود اثبات کردند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.
در متن رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛
کربلا منظومه بلند عشق و دلدادگی و امام حسین علیه‌السلام، شاه‌بیت این منظومه عاشقانه است. امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش با قیام عبادی سیاسی خود مسیر عزت، شرف و سرافرازی را در اسلام رقم زدند و پیروان راستین حضرتش نیز با تأسی از  آرمانهای  دردانه رسول ختمی‌مرتبت، دین اسلام را برای جهانیان جاودانه کردند.
ایام  سوگواری محرم و قرار گرفتن تاسوعا و عاشورای حسینی در این ماه،  همه‌ساله یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم‌ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است، حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست‌قامتی که  پایبندی به اسلام، اراده، عقیده، ایمان و عمل را با خون خود اثبات کردند و به آن حیات بخشیدند.
حقیقت قیام امام عاشقان و دلدادگان امام حسین علیه‌السلام،  اقامه دین الهی، امربه‌معروف و نهی از منکر است و پیام عاشورا برای ما جامعه دانشگاهی، زنده نگه‌داشتن و تقویت این فریضه بزرگ الهی و اجتماعی است.
این‌جانب، فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش را تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منان، توفیق پیروی سیره علمی و عملی آن حضرت را مسئلت دارم.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان