ظرفیت های خوب منطقه آزاد انزلی در زمینه توریسم حلال و جذب گردشگران مسلمان کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر
ظرفیت های خوب منطقه آزاد انزلی در زمینه توریسم حلال و جذب گردشگران مسلمان کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر
عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی، در جریان این گفت و گو که دو طرف بر مباحث توسعه منطقه آزاد انزلی تاکید داشتند، فرهادی بیان کرد: یکی از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی موضوع تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری کشور است که البته برای زیرساخت‌های آن، هنوز فضای تکمیل و توسعه داشته و دارد. با این وجود نزدیکی منطقه آزاد انزلی به جمعیت حدود ۳۰ میلیونی داخل کشور و ورودی هفتگی حدود ۵۰هزار خودرو شرایط را برای سفر به استان گیلان و منطقه آزاد و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی و گردشگری فراهم کرده است.

عیسی فرهادی با تأکید بر این موضوع که منطقه آزاد انزلی از توانمندی های متنوعی در صادرات کالا در حوزه خزر و اوراسیا برخوردار است، بیان کرد: این مهم به واسطه پیوستن ریل به بندر کاسپین که موجب اتصال به بازارهای جهانی و نقش آفرینی اصلی این بندرِ نسل جدید در کریدور شمال جنوب می‌شود قابل تحقق بوده، چنانکه همزمان با این موضوع بسیاری دیگر از پروژه‌های زیربنایی و اجرایی همچون احداث اسکله رو رو، نیز در حال تکمیل و نهایی شدن است

وی با تأکید بر راهبرد کار صادقانه و جهادی با محوریت انسانی و دینی از سوی سازمان متبوع خود، نظرات و توصیه‌های امام جمعه شهرستان بندرانزلی را راهبردی برای تلاش و کار بیشتر در منطقه آزاد انزلی دانست .

در ادامه حجت الاسلام شمس الدین نیز با اشاره ضرورت جلوگیری از انحرافات و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت امام زمان (عج) تصریح کرد: در این ۴۳ سال از گذشت انقلاب اسلامی فراز و فرودهایی در طی این مسیر داشتیم که اکنون وارث مشکلات گذشته و راههای نرفته بسیاری هستیم.

وی منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک مرکز استراتژیک در شمال کشور که دارای نقش مهمی در حوزه اقتصادی و گردشگری بوده و می باشد معرفی کرد و افزود: اما با توجه به توانمندی های اقتصادی منطقه و استان، یکی از خواسته‌های من شتاب اقتصادی در این مجموعه است.

امام جمعه شهرستان بندر انزلی، با اشاره به اینکه در گذشته چه برای انزلی و چه استان با تصمیم گیری‌هایی که اتخاذ شد علیرغم امکانات موجود، این خواسته برآورده نشد اضافه کرد: بنابراین یکی از انتظارات جهت دهی به انتظارات و دارا بودن چشم انداز و هدف مشخص و قابل تحقق است، در عین حال شتاب فوق العاده هم با بهره گیری از مشورت متخصصین و کارشناسان خبره و کاربلد در این حوزه محقق می شود که می توانند به مجموعه اهداف و برنامه‌ها سرعت بیشتری بخشیده و لازمه دستیابی به این تراز در همه کارها نیز مجریان متعهد است، مجریانی که در نظام اسلامی به کار جهادی و اقتصادی اعتقاد داشته باشند.

حجت الاسلام شمس الدین دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت اجرای تمام وظایف سازمانی منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: علاوه بر این در موضوع گردشگری با شرایطی که در کشور داریم، نسبت به هنجارهای اجتماعی که دشمنان ایجاد می کنند باید هوشمندانه رفتار کنیم. گردشگری در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی از نظر آمار مناسب است اما باید به دنبال درآمدزایی، ایجاد زیرساخت ها، امکانات و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی به منظور ماندگاری بیش از پیش گردشگران و درآمدرزایی بود در نتیجه لازم است ضمن تکمیل بسته‌های گردشگری برای خصوصا خانواده‌ها، برای حدود دینی شرعی آن نیز ورود کند.

وی در پایان تصریح نمود: یکی از راهکارها و فرصت های منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری توجه به توریسم حلال و گردشگری اسلامی جهت جذب گردشگران کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه و روسیه است که تا کنون مغفول مانده و باید جزو اولویت های سازمان منطقه آزاد انزلی باشد.

  • منبع خبر : منطقه آزاد انزلی