ضرورت تبیین رشادت های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان
ضرورت تبیین رشادت های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان
سرپرست فرمانداری رشت انتقال و تبیین رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی را به جوانان ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: دونسل بین جنگ و جوانان فاصله افتاده است و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن نظر و نگاه خدایی را اکنون در میان نسل جوان در کشور پر رنگ‌تر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه که صبح (یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) در محل سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان این مطلب که خودباوری نسل امروز انقلاب و دستاوردهای مثال‌زدنی نهضت مقاومت و بیداری اسلامی وامدار رشادت‌های متاثر از نهضت عاشورای رزمندگانی است که در میدان عمل ثابت نمودند در فرهنگ دینی و با تکیه بر ایمان و اراده، هرچیز شدنی است، خاطرنشان کرد: فداکاری شهدا و ایثارگران سبب شد تا تلاش های جهان استکبار در مخالفت با انقلاب اسلامی مردم ایران، در حد تهدیدات تو خالی باقی بماند.

وی با اشاره به ماندگاری راه شهدای عاشورا، افزود: حضور کودک شش ماهه در کربلا را امروز در خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم میبینیم، آنجا که شهید مدافع حرم شهرستان رشت پیش از آنکه تولد فرزند خود را ببیند به مقام رفیع شهادت نائل می‌شود.

عاشوری یکی از اهداف انقلاب اسلامی را زیر بار ظلم نرفتن، از خودگذشتگی و ایثار در برابر وطن دانست و گفت: فلسفه دفاع مقدس درس بزرگی است که از عاشورا گرفته شده و همانطور که دیدیم با کمترین امکانات توانستیم در برابر دشمنان مشترک از بیش از ۶۰ کشور دنیا در جنگ تحمیلی سربلند باشیم.

سرپرست فرمانداری رشت هفته دفاع مقدس را تاریخ ماندگار و پر افتخار کشورمان نامید و گفت: هر کشوری تکیه‌ گاه تاریخی دارد و به آن مفتخر است ما نیز به دفاع مقدس، به رزمندگان و به ایثارگران خود می‌بالیم، ما در این جنگ شهید دادیم و سرافراز ماندیم.

عاشوری انتقال رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی را به جوانان ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: دو نسل بین جنگ و جوانان فاصله افتاده است و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن نظر و نگاه خدایی را اکنون در میان نسل جوان در کشور پر رنگ‌تر کنیم.

وی با بیان این مطلب که پیشکسوتان دفاع مقدس راویان صادق و مورد وثوق هشت سال حماسه سازی مردم این سرزمین هستند، بر لزوم مستندسازی و ثبت خاطرات این عزیزان تاکید نموده و تصریح کرد: همان‌گونه که انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی مردم محور بوده و همچنین هشت سال دفاع مقدس با مشارکت قهرمانانه تمامی اقشار جامعه به پیروزی قاطع و اثبات حقانیت رزمندگان اسلام منجر گردید؛ گرامیداشت این برهه سرنوشت‌ساز نیز به صورت مردم محور و با حضور پررنگ نسل جوان برگزار خواهد شد.

عاشوری با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد و متنوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: عمده برنامه های تدارک دیده شده مردم محور بوده و توسط حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ مدیران تمامی دستگاه های اجرایی در برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: محیط پیرامون را با فضای جبهه و جنگ عجین کردن نباید تنها به نصب پرده و بنر محدود شود و می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با حال و هوای جبهه و حتی لباس‌های آنروزها و استفاده از ظرفیت میدان شهرداری رشت و پیاده‌راه فرهنگی و حضور گسترده مردم در این مکان از شهر، نسل جوان را با شهدا آشنا نمود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان تجدید میثاق با شهدا و ارائه برنامه‌های زنده‌تر از نقش ایثارگران را توسط دستگا‌ها خواستار شد و آن را سرمایه‌گذاری برای جاری شدن تفکری ناب در جامعه دانست.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت