شهرداری ها شریک راهبردی وزارت راه و شهرسازی هستند
شهرداری ها شریک راهبردی وزارت راه و شهرسازی هستند
محمد آیینی چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در جمع شهرداران مراکز شهرستان های گیلان که با حضور رییس و معاونان راه و شهرسازی استان در محل این اداره کل برگزار شد با ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: نگاه متولیان وزارت راه و شهرسازی این است که شهرداری ها شریک راهبردی این وزارتخانه محسوب می شوند تا وضعیت زندگی شهری مردم ارتقا پیدا کند.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به ناپایداری خانه ها در بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: در کشور تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار داریم که ۳۳ هزار خانه ناپایدار در شهر رشت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شتاب گیری در امر نوسازی راهبرد اصلی وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: بازآفرینی شهری یک تیر با چند نشان است زیرا زمانی محله ای آباد می شود اتفاق های بسیار خوبی در شهر می افتد و رفتار مردم تغییر پیدا می کند.
آیینی بر مردمی سازی نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و افزود: تدوین و اجرای بسته های تشویقی توسط شهرداری ها برای ورود سازندگان به بافت های فرسوده، راهبرد عملیاتی شتاب گیری نوسازی مسکن در راستای مردمی سازی است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان گیلان در نوسازی بافت های فرسود، بیان کرد: پیش نویس تفاهمنامه ای به منظور مشارکت شهرداران گیلان در نوسازی بافت های فرسوده آماده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اختصاص تسهیلات برای بازآفرینی بافت های فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: سازندگان بافت های فرسوده می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.
آیینی، خواستار ایجاد مسیر سبز در محدوده بافت های قدیمی توسط شهرداری ها شد و اظهار کرد: اقدام ویژه ای که انجام دادیم، اختصاص تسهیلات مرمت و مقاوم سازی برای مرمت بناهای تاریخی است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تلاش می کنیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: تجربه گذشته، مطالعات دانشگاهی و پژوهشی که با مشارکت شهرداری ها انجام شده، نشان می دهد بهترین راهکار تشویق سازندگان در امر نوسازی بافت های فرسوده است و شهرداری ها متناسب با شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی خود می توانند بسته های تشویقی را تکمیل و ارایه کنند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت