شناسایی بالغ بر ۴۰۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن گیلان
شناسایی بالغ بر ۴۰۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از شناسایی بالغ بر 400 هکتار از اراضی ملی و مستثنیات و اراضی تحت اختیار نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: تعیین تکلیف این اراضی در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد، با بیان اینکه در راستای سیاست‌های دولت در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها شاهد پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی هستیم، اظهار کرد: در راستای ابلاغ این تسهیلات به برخی از بانک های عامل طی روزهای اخیر، امکان اخذ وام وجود دارد. وی از متقاضیان خواست با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌ها و اخذ معرفی نامه و تشکیل پرونده، نسبت به دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن روستایی اقدام کنند و گفت: در راستای مصوبه اخیر هیئت دولت، افرادی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند وام‌های تکمیلی دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تامین زمین در روستاها در قالب نهضت ملی مسکن را در دستور کار این بنیاد دانست و متذکر شد: متقاضیان مسکن در شهرها در قالب مهاجرت معکوس از این امکان برخوردار خواهند شد.

دائمی با بیان اینکه بنیاد مسکن فرایند شناسایی زمین و الحاق و تغییر کاربری را انجام خواهد داد، تصریح کرد: نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان مسکن در روستاها اقدام خواهیم کرد.

وی از شناسایی بالغ بر ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و مستثنیات و اراضی تحت اختیار نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: تعیین تکلیف این اراضی در شورای مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان در حال انجام بوده و به زودی به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان واگذاری زمین‌های مذکور را ۹۹ ساله دانست و متذکر شد: این زمین‌ها به صورت رایگان تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد.

وی در ادامه به اعتبارات بنیاد مسکن در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که تاکنون ۴۸ میلیارد تومان برای ۴۰ پروژه جذب شده است. از این تعداد، ۲۹ پروژه را به اتمام رساندیم و امیدواریم با تخصیص ۲۵ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال، شاهد اتمام پروژه‌های باقی مانده که به طور میانگین پیشرفت ۷۶ درصدی دارند، باشیم.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان