ابعاد معنوی و واقعیت های دفاع مقدس به نسل جدید شناسانده شود
ابعاد معنوی و واقعیت های دفاع مقدس به نسل جدید شناسانده شود
نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت بسیج امکانات برای تسریع در بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس گیلان تأکید کرد و گفت: ابعاد معنوی و واقعیت های دفاع مقدس باید به نسل جدید جامعه شناسانده شود.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ در دیدار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با اشاره به اینکه امروز شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در تمام فضای ایران و منطقه طنین‌انداز است، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جهت تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، با خدا معامله و جهاد فی سبیل الله کردند.
وی اضافه کرد: امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین، مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.
استاندار گیلان به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده شهیدان و دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره و ابراز داشت: خدمت رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری والدین، فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران منجر به تقویت روحیه خدمتی و برکت در امور می‌شود.
دکتر عباسی با تأکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز برنامه های شاخص ترویج فرهنگ ناب شهدا در شأن و منزلت آنان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می‌شود.
وی بهره مندی از وصایای شهدا و امام شهیدان را موجب نورانیت معنوی و تعالی جامعه بر شمرد و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای تسریع در بهره برداری از موزه دفاع مقدس گیلان و توجه به آثار فاخر حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت با تخصیص اعتبارات پژوهشی و فرهنگی تاکید کرد.
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه موزه های دفاع مقدس تجلی اوج معنویت و خلوص شهدا است، گفت: هم اکنون اقدامات خوبی در راه اندازی موزه دفاع مقدس گیلان صورت گرفته که نیازمند اهتمام بیشتر برای تسریع در امور است.
سردار محمدقاسم ناظر ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی موجود در استان و مشارکت همه دستگاه ها، موزه دفاع مقدس گیلان در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.
در این دیدار که سردار عباس مطهری رئیس سازمان موزه ها و امور یادمان‌های دفاع مقدس کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان حضور داشتند، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان گزارشی از آخرین وضعیت احداث موزه دفاع مقدس استان ارائه کرد.
  • منبع خبر : استانداری گیلان