زنجیره تامین و توزیع مرغ به شدت مورد نظارت قرار بگیرد
زنجیره تامین و توزیع مرغ به شدت مورد نظارت قرار بگیرد
سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه زنجیره تامین و توزیع مرغ به شدت مورد نظارت قرار بگیرد، گفت: با وجود توزیع روزانه 117 تن مرغ، نباید در سطح بازار شهرستان رشت با معضل کمبود مرغ مواجه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری پیش از ظهر (چهارشنبه)،در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان که با حضور روسا و نمایندگان ادارات مسئول تشکیل گردید‌؛ با اشاره به تأکید دولت مبنی بر در میان گذاردن صادقانه مسائل با مردم و تلاش در به حداقل رساندن آسیب ها، اظهار داشت: رهاشدگی بازار به خصوص در زمینه عرضه اقلام اساسی به هیچ روی پذیرفته نیست و در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت با هرگونه افزایش خودسرانه و خارج از برنامه قیمت‌ها و اخلال در توزیع عادلانه اقلام به طور جدی برخورد خواهد شد‌.

وی با اشاره به تکلیف ۹۸ تنی توزیع روزانه مرغ در سطح شهرستان رشت، افزود: برای ساماندهی و نظم بخشی به بازار، مازاد بر تکلیف قانونی، روزانه ۱۱۷ تن مرغ در شهرستان توزیع می شود. سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه زنجیره تامین و توزیع مرغ به شدت مورد نظارت قرار بگیرد، گفت: با وجود این حجم توزیع، نباید در سطح بازار شهرستان رشت با معضل کمبود مرغ مواجه باشیم.

عاشوری با تاکید بر لزوم جدیت و استمرار بازرسی و نظارت دستگاه های متولی از سطح  بازار، بیان کرد: با برنامه ریزی، انسجام و تعامل به گونه ای عمل شود تا زنجیره تولید و توزیع در رصد کامل نظارتی قرار گیرد تا مرغ در یک شرایط سالم و مناسب به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه در طرح توزیع شکر ویژه مصارف خانوار از میزان سهمیه ۳۰۰ تنی استانی، ۱۰۷ تن اختصاص به شهرستان رشت دارد، افزود: تا به امروز از سهمیه اختصاص یافته به شهرستان، میزان ۷۰ تن شکر در سطح بازار توزیع و به دست مصرف کننده رسیده است.

سرپرست فرمانداری رشت تعدد واحدهای صنفی را یکی از مشکلات مرکز استان برشمرد و بیان کرد: افزایش تصاعدی واحدهای صنفی در رشت و گیلان نظارت در بازار را دچار مشکل کرده است.

وی خواستار تشکیل ماهیانه جلسات ستاد تنطیم بازار شد و افزود: برای مبارزه و کنترل بیشتر در بازار باید این جلسات مستمر، منسجم و مداوم برگزار شود.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم نیازسنجی درست از بازار، بیان کرد: با نیازسنجی شفاف از بازار و با داده های آماری می توان تصمیمات اثرگذار را در بخش های مختلف اتخاذ کرد.

عاشوری با اشاره به تخلفات در حوزه آرد و نان، بیان کرد: عملکرد نانوایی‌ها در راستای نظم بخشی به بازار آردونان باید مورد بررسی و نظارت ویژه قرار گیرد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت