«رعایت تقوا»، نخستین ویژگی متولیان حراست است
«رعایت تقوا»، نخستین ویژگی متولیان حراست است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نخستین ویژگی متولی حراست را رعایت تقوای الهی دانست و گفت: حراست، محکم‌ترین پشتوانه در سالم سازی مجموعه های تحت امر دانشگاه است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در همایش فصلی مجموعه حراست دانشگاه در سالن همایش‌ دانشکده داروسازی، اظهار کرد: نخستین  ویژگی متولی حراست، رعایت تقوای الهی است.
وی با اشاره به اهمیت سالم سازی واحدهای سلامت محور، افزود: حراست، محکم‌ترین پشتوانه در سالم سازی مجموعه های تحت امر دانشگاه علوم‌پزشکی در تمامی واحدهای سلامت‌محور است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مقدم بودن سالم‌سازی محیط اداری پیش از بروز آسیب، گفت: اقدام به موقع، به اندازه و به‌جا از مجموعه حراست در مواجهه با آسیب‌های احتمالی، موثر و مثمر ثمر است.
دکتر آشوبی بر ضرورت توانمندسازی نیروهای حراستی به  سواد رسانه و تسلط بر فضای مجازی، تاکید کرد و افزود: امروز با توجه به توسعه اخبار و اطلاعات در بستر فضای مجازی، احصا مشکلات، جمع‌آوری اطلاعات، پایش و ارایه آن بسیار حایز اهمیت است.
وی بر ضرورت پرهیز از حواشی در نظام سلامت تاکید کرد و گفت:  در نظام سلامت، خادمان مردم باید به تسهیل و تسریع خدمات سلامت‌محور، معطوف و متمرکز شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از  انجام اقدامات تحولی در دانشگاه به منظور بهبود معیشت و رفاهیات پرسنل، خبر داد.
دکتر آشوبی همچنین توجه همگانی در جهت افزایش رضایت‌مندی در نظام سلامت استان و ضرورت توجه کارکنان بخش حراست دانشگاه به موضوع مهم و واجب  جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را مورد تاکید قرار داد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان