رشد ۱۰۵ درصدی پرداخت تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها در تامین اجتماعی شعبه کلاچای
رشد ۱۰۵ درصدی پرداخت تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها در تامین اجتماعی شعبه کلاچای
همزمان با آغازین روز دهه فجر ، آخرین آمار عملکردی و جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی کلاچای توسط رئیس این مجموعه تشریح گردید

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از معصومه صادقپور رئیس شعبه کلاچای در این گزارش ضمن تشریح اهم اقدامات سازمان در سالهای اخیر بویژه در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری ، سامانه es.tamin.ir را بستری راحت و مطمئن برای تسهیل در درخواستها و فرایندهای کاری بدون نیاز به مراجعه به شعب معرفی و اموری از قبیل اجرای متناسب سازی مستمری ها و نسخه الکترونیک و پرونده های الکترونیک را از برنامه ها و طرحهای بزرگ اجرا شده برای روانسازی کارها و افزایش رضایتمندی مخاطبان دانست .

وی با اشاره به اینکه شعبه کلاچای در زمره واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان در شهرستان رودسر و عهده دار ارائه خدمات به بیش از ۴۲۰۰ نفر بیمه شده اصلی و قریب به ۱۶۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی آنهاست اذعان نمود : تعداد بیمه شدگان اصلی در یکسال گذشته حدود ۳ درصد و بازنشستگان ۵ درصد افزایش داشته است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه کلاچای با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و امکان تحت پوشش قرار گرفتن تمامی افراد بالای ۱۸ سال جامعه در گروههای مختلف پیش بینی شده ، افزود : در دو سال گذشته شاهد رشد فزاینده در این بخش بوده ایم بگونه ای که جمعیت ۸۷۸ نفری این گروه از بیمه شدگان در آذرماه سال ۹۸ به ۱۰۴۸ نفر در آذر سال ۹۹ و ۱۲۸۵ نفر در سالجاری رسیده است که بیانگر رشد بیش از ۴۶ درصدی میباشد .

معصومه صادقپور با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز با ۵ درصد رشد در یکسال اخیر به ۱۰۷۶ نفر افزایش یافته است اظهار داشت : رشد مجموع مستمری بگیران در گروههای سه گانه بازنشسته ، بازمانده و ازکارافتاده در این مدت نزدیک به ۴ درصد میباشد .

تشریح افزایش چشمگیر هزینه های تعهداتی بخش دیگری از این گزارش بوده و طی آن رئیس شعبه کلاچای از رشد ۳۰ درصدی تعداد غرامتهای بیماری پرداخت شده و افزایش ۱۰۰ درصدی ارقام این تعهد خبر داده و افزود : مجموع تعهدات کوتاه مدت ارائه شده در سالجاری لغایت آذرماه با رقمی معادل ۲۸۰ میلیون تومان از رشدی ۶۰ درصدی برخوردار بوده است .

نکته قابل تامل در این گزارش رشد چشمگیر ۱۰۵ درصدی میزان مستمری های پرداختی در حوزه تعهدات بلندمدت در نه ماهه لغایت آذر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میباشد بگونه ای که این رقم از حدود ۲۷ میلیارد تومان به حدود ۵۶ میلیارد تومان افزایش یافته است .

رئیس شعبه کلاچای در ادامه یادآور گردید کارفرمایان این منطقه تا پایان شهریورماه سالجاری بیش از دو و نیم میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان