رعایت نکات ایمنی، تضمین کننده پاییز و زمستانی آرام و امن است
رعایت نکات ایمنی، تضمین کننده پاییز و زمستانی آرام و امن است
مدیرعامل شرکت گاز گیلان با شروع سرما از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، پاییز و زمستانی آرام و امن را در کنار خانواده خود سپری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، روز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت درخصوص رعایت نکات ایمنی مصرف گاز اظهار داشت: مشترکین گاز طبیعی باید پیش از روشن کردن وسایل گرمایشی خود، از صحت و سلامت شیر و شیلنگ گاز، سلامت دستگاه و باز بودن مجرای دودکش اطمینان حاصل نمایند.

وی در همین راستا افزود: استفاده از لوله های بخاری مناسب، بست فلزی، دودکش مجهز به کلاهک H و مسدود کردن شیرهای گاز بدون استفاده به وسیله درپوش از دیگر مواردی هستند که رعایت آنها می تواند تا حد بسیاری از بروز حادثه جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان یکی از دلایل وقوع گازگرفتگی به ویژه در استان های شمالی کشور را مسدود شدن مجرای دودکش به علت لانه گذاری پرندگان عنوان کرد و از همه مصرف کنندگان گاز طبیعی درخواست کرد تا حتما نسبت به بررسی وضعیت دودکش منازل خود اقدام نمایند.

جمال نیکویی در بخشی دیگر درخصوص نشت گاز در خانه های خالی گفت: بر اساس گزارشات به دست آمده از اتفاقات رخ داده در سالهای گذشته، بسیاری از موارد گاز‌گرفتگی متعلق به خانه ها و اماکن ویلایی بوده که تنها چند بار در سال مورد استفاده قرار می گیرند و ساکنین آن بدون بررسی های ایمنی اقدام به روشن کردن بخاری کرده که بعلت نقص در فرایند اشتعال و گرمارسانی، موجب جمع شدن گاز مونوکسید کربن در ساختمان و بروز حادثه شده است.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از بروز حوادث گاز، اظهار داشت: از همه سازمان های تبلیغی و آموزشی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش و رسانه های مکتوب و مجازی تقاضا داریم تا همانند گذشته شرکت گاز را درجهت نهادینه ساختن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در پایان از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز درخواست کرد تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی به ویژه موارد ذکر شده، به اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی شرکت اطلاع رسانی می شود، توجه کنند.

 

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان