سود چشمگیر برنجکاران از کاهش ضایعات برنج گیلان
سود چشمگیر برنجکاران از کاهش ضایعات برنج گیلان
معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن کاهش ضایعات برنج در استان گیلان داشته باشیم که ارزش اقتصادی آن عاید بهره برداران و کشاورزان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – قاسم جوادزاده معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی گیلان در  این گفت و گو  اظهار کرد: در پی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در نرخ تبدیل شالیکوبان استان اعضای کارگروه قرارگاه امنیت غذایی و بازرسین جهادکشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، بسیج اصناف و سایر دستگاههای نظارتی بازرسی‌های ویژه از شالیکوبان استان را شروع کردند.

وی افزود: در این طرح نظارتی و بازرسی برای کارخانه های شالیکوبی که مصوبه ستاد تنظیم بازار رعایت نکرده باشد پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

جوادزاده ادامه داد: بر اساس آخرین اصلاحات صورت گرفته در نرخ تبدیل شالیکوبان در کارخانه های معمولی و رتبه دو و رتبه یک به ترتیب برای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج ۱۶۰۰ و ۱۷۵۰ و ۱۹۰۰ تومان که در صورت توافق و تایید نظر کشاورز دریافت اجرت برنجی به صورت  ۲ و ۲/۲ و ۲/۳۷۵ کیلوگرم برنج در ازای تبدیل یکصدکیلوگرم شلتوک دریافت می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان گفت: در تمامی شهرستانها این نرخ آخرین و تنها نرخ مصوب ابلاغی است و کارخانه داران موظف هستند این نرخ‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: هرگونه تخلف در کارخانه ها توسط بازرسان کنترل شده و پس از تشکیل پرونده به دستگاههای مربوطه ارجاع می شوند.

جوادزاده گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن کاهش ضایعات برنج در استان گیلان داشته باشیم که ارزش اقتصادی آن عاید بهره برداران و کشاورزان خواهد شد.

 

  • منبع خبر : ایسنا