در حوزه شیر خشک‌های معمولی در گیلان مشکلی نداریم
در حوزه شیر خشک‌های معمولی در گیلان مشکلی نداریم
رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حوزه شیر خشک‌های معمولی و انسولین مشکلی نداریم، گفت: شیر خشک‌های معمولی در سطح داروخانه‌ها توزیع شده و برخی از برندها که عمدتا رژیمی هستند، کمبود وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – دکتر محمدتقی آشوبی رئیس علوم پزشکی گیلان در این گفت وگو، با بیان اینکه در حوزه شیر خشک‌های معمولی مشکلی نداریم، گفت: شیر خشک‌های معمولی در سطح داروخانه ها توزیع شده و برخی از برندها که عمدتا رژیمی هستند، کمبود دارد.

وی از تداوم پیگیری ها از طریق سازمان غذا و دارو جهت رفع مشکل خبر داد و بیان کرد: نیاز استان تا حدودی تامین شده؛ البته توزیع به تعداد محدود بوده تا به همه نوزادان برسد و شاید خانواده‌ها نتوانند به تعدادی که می‌خواهند، شیر خشک دریافت کنند.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شیر خشک یک و دو به تعداد کافی وجود دارد و برخی از برندهای رژیمی در سطح کشور دچار کمبود هستند، گفت: یک مرحله واردات انجام شده و در روزهای آینده نیز تامین خواهد شد؛ البته این مشکل فقط مربوط به گیلان نیست.

وی در ادامه به کمبود انسولین یک برند خارجی اشاره کرد و متذکر شد: مابقی برندها به اندازه کافی توزیع شده و برندهای ایرانی در همه داروخانه‌ها موجود است؛ البته بازدید از داروخانه‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و با کمبود انسولین مواجه نیستیم.

انسولین‌های ایرانی جهت رفع کمبود در بازار موجود است

دکتر نسیبه یوسفیان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بعضی از اقلام دارویی به صورت مقطعی با کمبودهایی مواجه می‌شوند، اظهار کرد: هرگونه کمبود را به سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنیم و شاهد اخذ سهمیه برای استان خواهیم بود.

وی با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکل کمبود شیر خشک، افزود: به دنبال پیگیری‌ها از سازمان غذا و دارو، فهرست داروخانه‌های استان که اقدام به توزیع شیر خشک می‌کنند را در سامانه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بارگذاری می‌کنیم و مردم می‌توانند این داروخانه‌ها را شناسایی و جهت دریافت شیر خشک مراجعه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به کمبود برخی از برندهای انسولین در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: انسولین‌های ایرانی جهت رفع کمبود در بازار موجود است.

یوسفیان، با بیان اینکه انسولین‌های داخلی به وفور تولید و در بازار توزیع شده است، اضافه کرد: در راستای حمایت از کالای تولید داخل، استفاده از این انسولین‌ها توصیه می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا