خدمت بهینه توأمان با رعایت حقوق بیمار با اجرای طرح کرامت
خدمت بهینه توأمان با رعایت حقوق بیمار با اجرای طرح کرامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرحی تحت عنوان کرامت در نظام سلامت خبر داد که به‌واسطه آن، خدمات سلامت‌محور به بیماران توأمان با رعایت حقوق بیمار و ارزش‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع.رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، نشست قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی گیلان با موازین شرع مقدس امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر علیرضا مهدی پور- معاون رئیس‌کل دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، در این نشست از تصویب طرح کرامت در نظام سلامت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح کرامت، تکریم و ارائه بهترین نوع خدمت در کنار رعایت حقوق بیمار و تکریم ارزش‌ها ملاک خواهد بود.

وی رعایت موازین یادشده در طرح انطباق را در جهت بهداشت عمومی و حفظ سلامت مردم و خدمت گیرنده برشمرد و افزود: حفظ حرمت و تکریم بیماری که به مراکز سلامت‌محور وارد می‌شود بر همگان واجب و لازم است و باید حریم بیماران حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح کرامت بخش وسیعی از حقوق بیمار را دربر می‌گیرد، افزود: در قالب طرح کرامت عزت و کرامت بیمار در چارچوب استانداردهای بین‌المللی و منطبق به ارزش‌های انسانی رعایت می‌شود.

دکتر آشوبی رعایت موازین شرعی نظیر پوشش مو، اصلاح ناخن و یا عدم استفاده از لاک را منطبق با موازین بهداشتی دانست و بر ضرورت رعایت آن توسط همه کادر سلامت‌محور به‌ویژه کادر درمان تأکید کرد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان