بهره‌برداری از ۳۵ پروژه ارتباطی در روستاهای گیلان
بهره‌برداری از ۳۵ پروژه ارتباطی در روستاهای گیلان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره برداری ۳۵ سایت ارتباطی در حوزه روستایی استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال با آغاز هفته دولت خبر داد.

فرزاد توکلیاز،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، بهره برداری ۳۵ سایت ارتباطی در حوزه روستایی استان خبرداد و اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون اجرای عدالت ارتباطی در کشور به ویژه روستاها و توسعه بخش ارتباطات، وزارت متبوع از محل منابع خدمات اجباری (USO) اقدام به ارتقاء سایت‌های ارتباطی از طریق دو اپراتور همراه اول و ایرانسل با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نصب و راه اندازی ۹ سایت جدید با تکنولوژی نسل سوم و ارتقای تکنولوژی ۲۷ سایت به نسل چهارم در این روستاها افزود: با نصب این ۹ سایت و ارتقای ۲۷ سایت مذکور در ۱۴ شهرستان، تعداد ۶۳۶۲ خانوار در ۷۱ روستا از خدمات ارتباطی و اینترنت همراه بهره مند شدند.

وی با تاکید بر این که توسعه بخش ارتباطات مستلزم بهره گیری از روش‌های مطمئن و تجهیزات متناسب است، گفت: در یک سال گذشته وزارت ارتباطات در راستای ارتقای تکنولوژی و توسعه تجهیزات بین سایت‌های ارتباطی و مراکز مخابراتی اقدام به اجرای ۱۰۶ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال کرده و بر روی این بستر ۲۰ مرکز (مخابراتی و سایت تلفن همراه) به شبکه ارتباطی استان متصل شده تا شرایط پایداری در بخش ارتباطات استان ایجاد گردد.

توکلی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته توسعه ارتباطات روستایی آغاز شده است، تصریح کرد: کاهش شکاف دیجیتالی و ایجاد توازن در بخش ارتباطات بین شهر و روستا یکی از مهم ترین پروژه‌هایی است که وزارت ارتباطات نسبت به آن اقدام کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا