خاموشی نوبتی در گیلان نداریم
خاموشی نوبتی در گیلان نداریم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: اعمال نشدن خاموشی نوبتی دستاورد بزرگ صنعت برق به شمار می رود و ما در استان، خاموشی نوبتی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا_محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در این گفت و گو اظهار کرد: با وجود محدودیت های مالی موجود از ابتدای سال تا پایان تیرماه با همت و کوشش توزیع برق استان گیلان، بیش از ۲۸۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط بصورت زمینی و هوایی در استان تاسیس شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: از ابتدای سال تا کنون قریب به ۲۰۸۷ اصله پایه فشار ضعیف و متوسط در استان نصب شده است و قریب به ۴۰۰ تیر برق فرسوده نیز مورد تعویض قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان از ابتدای سال و به منظور تقویت ولتاژ برق و رفع ضعف برق ها، ۱۸۰۲۵ کیلوولت آمپر به ظرفیت پست های برق استان افزوده شده که این موضوع با احداث ۱۲۷ پست هوایی اجرایی شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار کرد: از شروع سال جدید تا به امروز بیش از ۱۱ هزار مشترک جدید به مشترکین توزیع برق گیلان افزوده شده است.

مهدی زاده ادامه داد: تاکنون حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی در استان گیلان اعمال نشده است و این درحالی است که تا قبل از سال ۱۴۰۱، جداول خاموشی نوبتی اعمال و حتی برای برخی مناطق طی سه نوبت در روز اجرا می شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه مشوق محور بودن طرح های مدیریت مصرف برق همچون سال گذشته ادامه دارد گفت: تشکیل تفاهم نامه با مشترکین صنعتی و مصارف سنگین، همکاری و برقراری تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی، اندازه گیری دقیق مصرف برق ادارات به همراه کنترل پذیر نمودن مصرف آنان از راه دور را از جمله فعالیت های این شرکت برای گذر موفق از پیک بار تابستان دانست.

وی در پایان گفت: توزیع برق گیلان در حال حاضر بیش از یک میلیون و ششصد هزار مشترک در کل استان گیلان دارد.

  • منبع خبر : ایسنا