۷ طرح صنایع تبدیلی و غذایی در هفته دولت به بهره برداری رسید
۷ طرح صنایع تبدیلی و غذایی در هفته دولت به بهره برداری رسید
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان

جوادزاده با اشاره به اینکه هفت طرح صنایع تبدیلی و غذایی با ۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در هفته دولت به بهره برداری رسیده است گفت: این طرح ها ظرفیت ۳۴ هزار تن فرآوری مواد اولیه کشاورزی را دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی؛ «قاسم جوادزاده» با اشاره به اینکه هفت طرح صنایع تبدیلی و غذایی با ۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در هفته دولت به بهره برداری رسیده است افزود: این طرح ها ظرفیت ۳۴ هزار تن فرآوری مواد اولیه کشاورزی را دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: با بهره برداری این طرح‌ها، برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای این واحدها تصریح کرد: ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۷۷ درصد هزینه این طرح ها از بخش خصوصی و ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هم از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

جوادزاده با بیان اینکه هر سال بیش از سه میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود خاطر نشان کرد: بیش از ۲ هزار واحد تولیدی صنایع تبدیلی با ظرفیت عملی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن و اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی محصول عمده این کارخانجات را در فرآوری محصولات اساسی برنج، چای، زیتون، کیوی، مرکبات، مواد لبنی و خوراک دام و طیور و آبزیان دانست و اضافه کرد: بیشترین مشکلات صنایع تبدیلی گیلان مربوط به تأمین تسهیلات جاری و ثابت با بهره مناسب برای کارخانجات است.

جوادزاده اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزیت های نسبی استان گیلان در بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، سهم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی است که آمار ۱۰ سال گذشته نشان میدهد بیش از ۷۰ درصد سرمایه گذاری ها در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده است که نشان دهنده پتانسیل ها و مزیت های رقابتی خوب این بخش است.

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان