افزایش تقاضای گروه خونی A مثبت در گیلان
افزایش تقاضای گروه خونی A مثبت در گیلان
مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان گفت: مصرف گروه خونی A مثبت و درخواست بیمارستان‌ها به نسبت دیگر گروه‌های خونی در استان بیشتر است لذا از اهداکنندگان دعوت می‌شود که با اهدای خون خود ما را در این امر خیر یاری کنند.

دکتر گیتی ایزدی‌پور با اشاره به وضعیت ذخیره خونی در گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره خونی استان مناسب است و جای نگرانی نیست اما مصرف گروه خونی A مثبت و درخواست از بیمارستان‌ها به نسبت دیگر گروه‌های خونی در استان بیشتر است.

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان افزود: برای تامین نیاز مراکز درمانی خصوصا بیمارستان‌ها و همچنین بیماران سرطانی به همه گروه‌های خونی نیاز است با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی روزانه و همیشگی بوده لذا از تمامی اهداکنندگان جوان و مستمر خون که با اصول اولیه خودمراقبتی آشنا هستند دعوت می شود که با اهدای خون خود ما را در این امر خیر یاری کنند.

رئیس گروه برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان با بیان اینکه تمامی مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان آماده دریافت خون سالم از مردم هستند، تصریح کرد: همه واحدهای ثابت خونگیری در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، فومن، آستارا، تالش و همچنین دو سامانه سیار خونگیری در شهرداری و میدان یخسازی رشت آماده خونگیری هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا