تداوم آموزش آنلاین در «شاد» /آموزش حضوری در ۳۰۰ مدرسه متوسطه دوم گیلان
تداوم آموزش آنلاین در «شاد» /آموزش حضوری در ۳۰۰ مدرسه متوسطه دوم گیلان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون مجوز آموزش حضوری ۳۰۰ مدرسه از ۴۳۷ مدرسه دوره دوم متوسطه گیلان صادر شده است.

جابر اخلاقی ،معاون آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به آغاز آموزش حضوری در مدارس دوره دوم متوسطه گیلان، اظهار کرد: تاکنون مجوز آموزش حضوری ۳۰۰ مدرسه از ۴۳۷ مدرسه دوره دوم متوسطه گیلان صادر شده و باقی مانده این مدارس طی روزهای آینده مجوز آموزش حضوری را دریافت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان افزود: آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به این معنی نیست که همه واحدهای آموزشی برای حضور دانش‌آموزان دایر است بلکه مدارس باید مجوز کلاس‌های حضوری را دریافت کنند. در صورت عدم برخورداری از شرایط آموزش حضوری، برای مهیا کردن شرایط و ضوابط بهداشتی به مدارس فرصت داده می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سلامت در هر واحد آموزشی، افزود: در این کمیته شرایط آموزش حضوری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر مدرسه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ سپس به ادارات آموزش و پرورش پیشنهاد می‌شود و در صورت برخورداری از شرایط آموزش حضوری، مجوز صادر می‌شود.

اخلاقی درباره نحوه برگزاری فرآیند امتحانات خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا و مصوبات ستاد ملی کرونا درباره امتحانات تصمیم گیری می‌شود که امیدواریم با ادامه روند کاهشی ابتلا به این ویروس در کشور آزمون‌ها هم به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ هنرستان و ۴۳۷ دبیرستان در این استان، بیان کرد: هنرستان‌های گیلان از اول مهر برای ارائه دروس عملی مجوز را دریافت کرده بودند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان دوره اول متوسطه از اول آذرماه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خاطرنشان کرد: آموزش حضوری در این مقطع نیز مانند دوره دوم متوسطه نیازمند دریافت مجوز است.

وی درخصوص ادامه آموزش‌های مجازی بیان کرد: آموزش‌های آنلاین در شبکه آموزشی شاد در دوره پسا کرونا هم ادامه دارد و به عنوان ابزار کمک ‌آموزشی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخلاقی، با اشاره به روند آموزش‌های حضوری، گفت: برای کلاس‌های ۳۰ نفره دانش‌آموزان به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم بندی می‌شوند که سه روز در هفته در کلاس حاضر می‌شوند. برای کلاس های بیش از ۳۰ نفر نیز به سه گروه تقسیم شده و در مدارس حضور می‌یابند. با این شرایط روزهای پنجشنبه هم جزو روزهای آموزش مدارس محسوب می‌شود و دانش‌آموزان در کلاس حضور می‌یابند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به اینکه «حضور در مدارس اجباری است؟»، تصریح کرد: بنا بر مصوبات ستاد ملی کرونا و مجوزهایی که طی مراحل مختلف صادر می‌شود زمینه آموزش حضوری فراهم شده؛ چنانچه دانش‌آموزی در مدرسه حاضر نشود تاکیدی برای ارائه آموزش مجدد توسط معلم وجود ندارد، مگر اینکه دانش‌آموزی بنابر صلاحدید پزشک شرایط حضور در مدرسه را نداشته باشد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت‌های مدارس عنوان کرد: علاوه بر حضور مستمر مسئولان آموزش و پرورش در مدارس، دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز بازدیدهای مستمر از مدارس را انجام می‌دهد و خانواده‌ها می‌توانند نظرات و شکایاتشان را از طریق سامانه https://shekayat.medu.ir ارائه دهند.

  • منبع خبر : ایسنا