برآورد اولیه به منظور پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است
برآورد اولیه به منظور پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است
عیدی پایان سال برای هر پرونده فعال مستمری در تامین اجتماعی معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان به علاوه مبلغ ثابت هفتصد هزار تومان عائله مندی و سیصد هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل تعیین شده است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در استان گیلان در حال حاضر ماهانه ۱۴۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری پرداخت میگردد اذعان داشت : دستور اداری تعیین مبلغ عیدی این قشر نیز از سوی مدیرعامل سازمان ابلاغ شده و در اولین فرصت پرداخت خواهد شد .

وی در خصوص مبلغ عیدی اظهار داشت : بر اساس دستور اداری صادره ، عیدی پایان سال برای هر پرونده فعال مستمری در تامین اجتماعی معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شده که به این رقم مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله مندی و ۳۰۰ هزار تومان بابت هر فرزند تحت تکفل افزوده خواهد شد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان ساخت : مبلغ عیدی برای پرونده های مستمری که دارای ۱۰ سال یا کمتر سابقه حق بیمه پرداختی هستند و همچنین مستمری بگیرانی که در سالجاری به این جرگه پیوسته اند کامل نبوده و این افراد به نسبت سالهای پرداخت حق بیمه و یا نسبت تعداد ماههایی که از بازنشستگی آنها در سالجاری سپری شده است عیدی دریافت مینمایند .

کیوان مرتضوی افزود : با احتساب وجود بیش از ۱۷۰ هزار پرونده مستمری در سطح استان ، حسب برآوردهای اولیه مبلغ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است .

شایان ذکر است ۱۲۰ هزار بازنشسته ، هفت هزار ازکارافتاده و حدود ۶۰ هزار نفر بازمانده ( حدود چهل و پنج هزار پرونده فوتی ) جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان :