توجه به حمل و نقل چندوجهی را ضرورتی مهم و غیرقابل انکار خواند
توجه به حمل و نقل چندوجهی را ضرورتی مهم و غیرقابل انکار خواند
دکتر ارسلان زارع:نباید همه توجه ها معطوف به استفاده از ریل باشد بلکه لازمست از بندر آستارا و ظرفیت حمل و نقل دریایی نیز بهره بیشتر گرفت به همین سبب تکمیل ناوگان حمل و نقل با کانتینرهای یخچال دار، اهمیت دارد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ استاندار گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی و رفع موانع تکمیل خط ریلی آستارا – آستارا گفت: بر استفاده از ظرفیت حمل و نقل چندوجهی تأکید داریم و لازم‌ است با شتاب در لایروبی بندرآستارا، از ظرفیت این بندر و حمل و نقل دریایی به طور شایسته استفاده شود.دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی و ارتباط تصویری برخی فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برگزار شد؛اظهار داشت: خط ریلی آستارا – آستارا به عنوان پروژه ملی و بین‌المللی در دولت تدبیر و امید افتتاح شد و برای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و نیز کشورهای همسایه همچون روسیه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نفع مشترک دو کشور در گرو استفاده بیشتر از این خط ریلی است و بدیهی است تاخیر در تکمیل این پروژه، منافع طرفین را تأمین نمی کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها موجب ارتقای خدمات گمرک می شود، افزود : در این راستا پیشنهاد می شود از ظرفیت شرکت های بومی استان برای این مهم استفاده بیشتر گردد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن آستارا-آستارا ، بر لزوم شتاب در روند اجرای آن تاکید و تصریح کرد: با وجود تنگناهای ناشی از تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران؛ تکمیل پروژه راه‌آهن گیلان همواره مورد توجه بوده است.

دکتر زارع لایروبی بندر آستارا را از موضوعاتی مهم خواند و با اشاره به اجرای عملیات لایروبی گفت: تعدادی از کشتی ها به دلیل عمق نامناسب این بندر، از ورود و پهلوگیری در آن خودداری می کردند بر این مبنا تأکید دارم که پیرو مذاکرات انجام شده با مسئولان ذیربط، اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز اجرای آن را شتاب بخشد.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل زمینی و ترانزیتی ، همه ساله در آستانه سال نو شاهد افزایش تردد هستیم اما باید زیرساخت‌های این امر مورد توجه باشد و محیط داخلی گمرک نیز برای حضور مراجعان مهیا گردد.

در این نشست پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن آستارا – آستارا و مشکلات و موانع پیش روی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.