تجلیل رئیس شورا و شهردار رشت از بانوان سرپرست خانواده
تجلیل رئیس شورا و شهردار رشت از بانوان سرپرست خانواده
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم که در مکان بازارچه گیل بانو واقع در بوستان کشاورز رشت برگزار شد با تبریک روز خانواده اظهار کرد: خانواده بنیان و اساس جامعه است و هر اندازه خانواده ها پویا باشند ، جامعه به سوی توانمندی حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت ،محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه خانواده ها نقش مهم و سازنده ای در تعلیم و تربیت انسان ها ایفا می کنند افزود: نقش زنان در خانواده و جامعه نقشی کلیدی است و زنان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با پذیرش مسئولیت های بیشتر ، شرایط را برای همسران و فرزندان خود به منظور حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و دفاع از مام میهن فراهم کردند .

وی به سخنی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: از دامان زن مرد به معراج می رود و این سخن گوهر بار رسول خدا (ص) تاییدی بر نقش اثر گذار و سازنده زنان است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حضور زنان در جوامع امروزی افزود: زن ایرانی امروز در کنار نقش همسری و مادری ، هم پای مردان در جایگاه های مختلف مشغول به فعالیت است و همین مجموعه گیل بانو تاییدی بر این بخش از تلاش ها و توانمندی های بانوان فرهیخته رشت است که بار تامین معیشت زندگی خود و فرزندانشان را بر عهده دارند.
کارگرنیا با قدردانی از تلاش های هیئت مدیره مجموعه گیل بانو تصریح کرد: هیئت مدیره این مجموعه بدون هیچ چشمداشتی در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانواده گام بر می دارند و این اقدامات مجموعه شایسته تقدیر است.
شهردار رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فعالیت های مجموعه گیل بانو قابل تقدیر است اظهار کرد: ا زمانی که در استانداری حضور داشتم موضوع ساخت این بازارچه مطرح شد و از اینکه در آن دوران سهم اندکی در راه اندازی این مجموعه داشتم بسیار خوشحالم .
رحیم شوقی با بیان اینکه نقش زنان و مادران در استحکام و قوام جامعه و خانواده بسیار حائز اهمیت است افزود: به نوبه خودم دست تمام مادران این سرزمین را می بوسم و معتقدم همه ما‌ در قبال مادران وظایف سنگینی بر دوش داریم .
وی با تاکید به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت در کنار مجموعه گیل بانو است تصریح کرد: همه ما در قبال این بانوان شریف مسئوول هستیم و امیدوارم با تمهیدات آنج شده مشکلات این بانوان پر تلاش برطرف شود.
  • منبع خبر : شهرداری رشت