صرفه جویی ۳۰۰ میلیون لیتردر مصرف بنزین در استان گیلان
صرفه جویی ۳۰۰ میلیون لیتردر مصرف بنزین در استان گیلان
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، کورش بالادست ، گفت : با جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک و ارزان به جای بنزین طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جوئی شد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط  عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان؛ از ابتدای فروردین لغایت پایان بهمن  ماه سال جاری بالغ بر ۳۲۲ میلیون متر مکعب CNG در استان گیلان به مصرف رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته است .
بالادست افزود : « متوسط مصرف روزانهCNG  در این مدت یک میلیون متر مکعب بوده که از طریق ۱۰۰ باب جایگاه CNG فعال ( ۳۸ باب دومنظوره و ۶۲ باب تک منظوره) در سطح استان توزیع شد .»
مدیر منطقه گیلان اظهار کرد : « جایگزینی سوخت پاک CNG ، صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده های زیست محیطی از اثرات استفاده از CNG و از سیاست های کلان دولت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که در گیلان نیز در حال تحقق و توسعه است . »
این مقام مسئول همچنین گفت : «  در حال حاضر ۲۵۰۰ باب جایگاه CNG در سطح کشور فعال است و گیلان با دارا بودن ۱۰۰ باب جایگاه در رتبه ششم از نظر تعداد قرار دارد

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان