تامین اجتماعی شعبه دو رشت در سالجاری ۹۱۵ میلیارد تومان انواع مستمری ها پرداخت نموده است
تامین اجتماعی شعبه دو رشت در سالجاری ۹۱۵ میلیارد تومان انواع مستمری ها پرداخت نموده است
همزمان با ایام ا.. دهه فجر ، گزارش آماری تعهدات ریالی و جامعه تحت پوشش شعبه دو رشت توسط ریاست این مجموعه تشریح گردید.

 پایگاه خبری رشتستان به نقل از محمدرضا غلامدخت رئیس تامین اجتماعی شعبه دو رشت در گزارشی همزمان با گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه بیش از ۵۷۴۰۰ بیمه شده اصلی و افزون بر ۲۴۰۰۰ نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه ۱۵۷۰۰۰ نفری تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند اذعان داشت : در سالجاری ۵۹۵ نفر به جرگه مستمری بگیران این شعبه پیوسته اند که ۴۹۳ نفر آنها یعنی ۸۰ درصد این گروه را بازنشستگان ، ۹۴ نفر را بازماندگان و ۸ نفر را ازکارافتادگان تشکیل میدهند .

وی افزود : لغایت دیماه سالجاری حدود ۹۱۵ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها و مبلغ ۳۹ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت در قالب انواع غرامتها و کمک هزینه ها پرداخت شده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه دو رشت با اشاره به بدهی ۱۱۲ میلیارد تومانی کارفرمایان حوزه عمل این شعبه ، اظهار داشت : در سالجاری تاکنون ۶۱ جلسه هیات بدوی تشخیص مطالبات بمنظور رسیدگی به اعتراضهای کارفرمایی تشکیل شده و در آن ۴۱۰ پرونده کارگاهی مورد بررسی قرار گرفته است .

محمدرضا غلامدخت همچنین از برخورداری ۲۱۵ کارگاه حوزه عمل این شعبه از بخشودگی جرائم بیمه ای در سالجاری خبر داده و افزود : ۵۲۴۱ فقره پرونده کلاسه اجرایی نیز در این مدت مختومه گردیده است .

وی با اشاره به دامنه گسترده واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی در شهر رشت خاطر نشان ساخت در راستای صیانت از حقوق جامعه کارگری در سالجاری تاکنون بیش از ۶۷۰۰ فقره بازرسی کارگاهی توسط این شعبه انجام پذیرفته است .

خاطر نشان میسازد بیش از ۸۷۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری ، افزون بر ۲۴۰۰ کارگر ساختمانی ، بالغ بر ۳۲۰۰ بیمه شده اختیاری و ۱۴۵۰۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد در کنار ۳۵۲۰۰ نفر بیمه شده اجباری ، بزرگترین گروههای بیمه شدگان اصلی تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان