بیمارستان مجهز تنفسی ارتش در رشت افتتاح شد
بیمارستان مجهز تنفسی ارتش در رشت افتتاح شد
بیمارستان مجهز و پیشرفته تنفسی " شهید سرلشگر سید موسی نامجو" نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز "شنبه " در محوطه مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت افتتاح شد.

این بیمارستان با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی محوری ارتش، ارسلان زارع استاندار و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و مسئولان استان به بهره برداری رسید.

این بیمارستان در فضای ۶۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۰۰ تختخواب بیمارستانی مجهز به کپسول اکسیژن ، تهویه هوا، مانیتورینگ و سایر امکانات پیشرفته بیمارستانی افتتاح شد که هم اکنون ۶۴ تخت آن فعال است.

نیروی زمینی ارتش از جمعه گذشته ساخت این بیمارستان را در مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت آغاز کرده بود که در مدت یک هفته افتتاح و به بهره برداری رسید.

این بیمارستان پنجمین بیمارستانی است که توسط نیروی زمینی ارتش در کشور در پی بحران ویرویس کرونا افتتاح شده است. این مدل بیمارستانی پیش از این در استان های سیستان و بلوچستان،” زاهدان و خاش” ، اصفهان و تهران به بهره برداری رسیده و اکنون یک بیمارستان دیگر نیز در اصفهان دست ساخت است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون۲۸ بیمارستان از سوی نیروی زمینی محوری ارتش با ۱۲ هزار نیروی پزشکی و کادر درمانی در سراسر کشور شروع به فعالیت کرده و به مردم خدمات رسانی می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین افتتاح بیمارستان دائمی ارتش در رشت گفت: گیلان جز اولین استان های درگیر با بیماری کووید ١٩ بود که تاکنون ۶۰ هزار بیمار مبتلا در بیمارستان های استان بستری شدند.

دکتر ارسلان سالاری افزود: در این مدت بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کرونا در بیمارستان ها، مراکز سرپایی و غیرسرپایی انجام شد.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار نیروهای حوزه سلامت در کشور و گیلان بود، اضافه کرد: در این مدت از همه ظرفیت ها برای خدمات رسانی بیماران استفاده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح سایر اقدامات این دانشگاه با شیوع کرونا برای خدمات رسانی به بیماران بیان داشت: هم اکنون به دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان ها نیاز است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۴۵ پروژه در حوزه سلامت در استان گیلان در دست ساخت است که امیدواریم این پروژه های هر چه سریعتر به اتمام برسد.

فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری طرح های محرومیت زدایی نیروی محوری ارتش جمهوری اسلامی نیز با اشاره به ساخت این بیمارستان در رشت گفت: ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی نیروی زمینی ارتش آنچه را که وعده داده بود در کمترین زمان عملیاتی کرد.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی با اشاره به پروژه های محرومیت زدایی ارتش در کشور افزود: در کنار ساخت این بیمارستان، دهها پروژه دیگر نیز در بخش های عمرانی و محرومیت زدایی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی بر اساس فرامین رهبری معم انقلاب در کنار مردم بوده و خواهد بود، اظهار داشت: طی تاریخ انقلاب اسلامی نیروی های ارتش در کنار همدیگر و مردم برای ایجاد گستره امنیت جانفشانی کردند.

بر اساس آخرین آمار افزون بر ٣٠ بیمارستان دولتی و خصوصی با چهار تخت در استان گیلان فعال است.

هم اکنون ٢ هزار و ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند و تمام ١٧ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و پرخطر کرونایی قرار دلرند.

  • منبع خبر : ایرنا