آیین افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی شهدای سمام ملکوت
آیین افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی شهدای سمام ملکوت
با همکاری مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان، فاز دوم طرح آبرسانی به 11 روستای شهرستان املش در قالب پروژه شهدای سمام ملکوت، با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ عصر یکشنبه ۴ تیر ماه سال ۱۴۰۲؛ با حضور استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان، فرماندار املش، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان؛ آیین افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی به ۱۱روستای شهرستان املش در روستای ملکوت برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان طی این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به رفع محرومیت زدایی یکی از اهداف دولت سیزدهم در کشور است، اظهار کرد: دولت انقلابی و جهادی سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع محرومیت زدایی در کشور داشته و در این یک و نیم سال از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده و همواره حامی محرومین بوده است.

وی با اشاره به نقش دولت سیزدهم و سپاه قدس گیلان در حل مشکلات و رفع محرومیت‌زدایی در این استان گفت: کار کلنگ‌زنی این پروژه از سال ۹۶ توسط سپاه قدس گیلان از رودخانه‌های پایین دست چاکرود زده شده و اکنون شاهد بهره‌برداری پروژه آبرسانی آب شرب دهستان سمام شامل روستاهای موسی کلایه، ملکوت، سیاه خلک، بویه، کشمش، لرود و مربو هستیم که جای بسیار قدردانی و خوشحالی دار‌د.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه و دولت در پروژه‌های مهم همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: در بسیاری از پروژه‌های عمرانی سپاه پاسداران در کنار دولت بوده و با یک وحدت مثال زدنی در حال انجام امور هستند.

وی با اشاره به لوله گذاری چندین هزار کیلومتری در پروژه آبرسانی دهستان سمام و روستای ملکوت املش گفت: وظیفه لوله گذاری ۲۲ کیلومتری برای آبرسانی به این منطقه بر عهده سپاه قدس گیلان و وظیفه پمپ گذاری و انتقال آب زیر نظر دولت بوده است.

در ادامه مازیار علی پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار داشت: اجرای طرح آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان املش در ۳ فاز تعریف شده، که فاز اول، آبرسانی به روستای موسی کلایه به بهره برداری رسیده است، فاز دوم این طرح، شامل بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای ملکوت، بویه، کشمش، سیاه خولک، لرود و مربو در حال اجرا می باشد.

وی؛ ضمن اشاره به آبرسانی به روستای لرود طی اجرای فاز دوم پروژه شهدای سمام ملکوت، تصریح کرد: احداث ۵ باب مخزن بتنی به حجم ۵۵۰ مترمکعب، احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ شامل تاسیسات برقی و مکانیکی و برق رسانی، احداث ۲ مورد فنس کشی و محوطه سازی، احداث ۴ باب اتاقک ایستگاه پمپاژ، احداث ۲۰٫۸ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و احداث ۲ کیلومتر شبکه داخلی در روستای ملکوت، احجام عملیاتی انجام شده در فاز دوم این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال می باشد.

علی پور جمعیت بهره مند از اجرای پروژه را ۷۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: احداث مخزن ۲۰۰ مترمکعبی زمینی در سه راهی بویه به همراه اجرای برق رسانی و تاسیسات برقی و مکانیکی و احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی زمینی در روستای سیاه خولک و احداث مخزن ۳۰ مترمکعبی زمینی در روستای اسک، اجرای ۸ کیلومتر لوله گذاری شبکه داخلی روستای ملکوت، ۴ مورد اجرای فنس کشی و محوطه سازی، احداث ساختمان سرایداری، احداث ۲٫۵ کیلومتر خط انتقال و احداث سیستم تله متری جهت کنترل سطح ۱۳ باب مخزن بتنی اقدامات در دست اجرای فاز دوم این پروژه می باشد.

 

 

 

 

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان