بهره برداری از ۵۰۰ واحد مسکن محرومین گیلان تا پایان سال
بهره برداری از ۵۰۰ واحد مسکن محرومین گیلان تا پایان سال
مدیرکل بهزیستی گیلان، از افتتاح ۷۳ واحد مسکن مددجویی طی هفته اخیر در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر آماده تحویل به مددجویان گیلانی است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – سید مهدی خدمت بین دانا مدیر کل بهزیستی گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت، با بیان اینکه ۱۰۳ مرکز توانبخشی و مراقبتی سالمندان، بیماران اعصاب و روان، بینایی و شنوایی و معلولان ذهنی شبانه روزی در استان گیلان داریم، اظهار کرد: در این مراکز در خدمت ۳۰۰۰ نفر از توانخواهان استان هستیم.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در افزایش کمک هزینه خانوارهای تحت پوشش، عنوان کرد: در کنار مستمری، به بیماران ضایعه نخاعی که حدود ۱۰۰۰ نفر در استان هستند، حق پرستاری یک میلیون تومانی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان ۶۵ هزار خانوار استان را تحت پوشش بهزیستی دانست و بیان کرد: اورژانس اجتماعی داریم در ۱۵ شهرستان فعال است و به زودی در خمام و سیاهکل هم راه اندازی می کنیم.

خدمت بین دانا، با بیان اینکه خطوط رایگان اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، صدای مشاور(۱۴۸۰) و خط اعتیاد(۰۹۶۲۲) آماده خدمت رسانی است، گفت: به زودی مرکز نگهداری معتادین متجاهر با ظرفیت ۲۵۰ نفر در رشت راه اندازی می شود.

وی کاشت حلزون برای کودکان زیر سه سال را از دیگر اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری دانست و اضافه کرد: در راستای منویات رهبر انقلاب مبنی بر اشتغازایی، با کمک خیرین اقدام به راه اندازی مشاغل خانگی با تسهیلات کم بهره می کنیم؛ همچنین با معرفی مددجویان به سازمان فنی و حرفه ای امکان کسب مهارت به صورت رایگان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان از افتتاح ۷۳ واحد مسکن مددجویی طی هفته اخیر در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر آماده تحویل به مددجویان گیلانی است؛ همچنین ۳۰۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن داریم که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی از پرداخت اعتبار اولیه معاف شدند.

  • منبع خبر : ایسنا