بهره برداری از ۴۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان
بهره برداری از ۴۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: توانستیم ۴۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها به مرحله بهره برداری برسانیم و تا دهه فجر نیز حدود ۲۰۰۰ واحد را افتتاح می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان، اظهار کرد: بنیاد مسکن متولی طرح نهضت ملی مسکن در روستاهاست.

وی با بیان اینکه در راستای اهداف دولت سیزدهم تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در دستور کار است، تصریح کرد: سهمیه سالانه گیلان در مسکن روستایی ۴۵۰۰ واحد است و لذا باید در بازه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اقدام به تولید ۹۰۰۰ واحد مسکونی در روستاها کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفت وگوی خبری، از شناسایی ۱۲ هزار و ۴۶۳ متقاضی واجد شرایط خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفر موفق شدند در قالب ساخت مسکن خودمالک با بانک های عامل عقد قرارداد کنند.

دائمی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد آغاز شده و ۸۱۸۰ واحد مرحله سقف کاری را به اتمام رسانده اند، خاطرنشان کرد: توانستیم ۴۰۰۰ واحد را به مرحله بهره برداری برسانیم و تا دهه فجر نیز حدود ۲۰۰۰ واحد را افتتاح می کنیم.

وی از تحقق ۱۳۰ درصدی سهمیه مسکن ملی استان در روستاها طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: بانک های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری خوبی با بنیاد مسکن داشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از معرفی ۹۵ متقاضی طرح جوانی جمعیت در روستاهای ۱۳ شهرستان خبر داد و بیان کرد: ۴۲۰ هکتار زمین را برای افراد فاقد مسکن در روستاها شناسایی کردیم که شامل ۱۴۷ هکتار اراضی ملی، ۲۸ هکتار اراضی مستثنیات و ۲۴۵ هکتار اراضی نهادهای دولتی است.

  • منبع خبر : ایسنا