عدالت مالیاتی از اولویتهای سازمان امور مالیاتی کشور/ درآمدهای مالیاتی منبعی پایدار برای دولت ها
عدالت مالیاتی از اولویتهای سازمان امور مالیاتی کشور/ درآمدهای مالیاتی منبعی پایدار برای دولت ها
تقدیر از همراهی با نظام مالیاتی

محسن محمدی پور مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان ضمن بازدید از شرکت پارس خزر از مدیر عامل و مجموعه کارکنان این شرکت به جهت همراهی با نظام مالیاتی تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان محمدی پور در نشستی با مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و موانع موجود بر سر راه فروش نفت، درآمدهای مالیاتی را منبعی پایدار برای دولت ها دانست و گفت: در کنار تلاش برای افزایش درآمدهای مالیاتی، عدالت مالیاتی از اولویتهای سازمان امور مالیاتی کشور است.
وی با اشاره به فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد: هوشمند سازی نظام مالیاتی و جرم انگاری فرار مالیاتی انگیزه مودیانی که با شفافیت مالی به فعالیت اقتصادی می پردازند را دو چندان می کند.
محمدی پور فعالیت شرکت پارس خزر در حوزه تولید محصولات ایرانی را باعث افتخار دانست و ضمن تقدیر از همکاری خوب و شفاف این شرکت با واحدهای مالیاتی گفت: مقابله با قاچاق کالا و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی می تواند موجب کارآفرینی و شکوفایی اقتصاد ملی شود و بی شک همگام با اهمیت ترویج فرهنگ مالیاتی در میان آحاد جامعه، تقویت «فرهنگ مودی مداری» در دستگاه مالیاتی باید مد نظر قرار گیرد.
همتی مدیرعامل شرکت پارس خزر نیز در این نشست ضمن اشاره به تاریخچه فعالیت این شرکت افزود: با تلاش کارگران و دست اندرکاران این شرکت توانسته ایم از سال ۴۸ تاکنون محصولات خود را روز به روز متنوع تر کنیم و امروز بیش از ۲۵۰ قلم کالا در این شرکت تولید می شود.
وی با اشاره به شفافیت فعالیت های مالی در این شرکت ضمن تشکر از همکاران اداره کل امورمالیاتی استان گیلان گفت: مالیات حقی است که باید توسط مودیان پرداخت شود و اهتمام ما بر شفافیت مالی و همکاری با نظام مالیاتی است.
همتی با انتقاد از وجود کالای قاچاق و نظام توزیع در بازار گفت: عدالت مالیاتی خواسته ما از نظام مالیاتی کشور است تا مودیانی که صادقانه به ارائه اطلاعات مالی خود می پردازند در این میان متضرر نشوند.
در پایان این نشست مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان ضمن بازدید از بخشهای مختلف تولید و توزیع شرکت پارس خزر با اهدای تندیس و لوح تقدیر از همکاری این شرکت با اداره کل امورمالیاتی استان گیلان تقدیر کرد.