بسیج و تبلیغات اسلامی، پیشگام در تسهیل گری ازدواج
بسیج و تبلیغات اسلامی، پیشگام در تسهیل گری ازدواج
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تبلیغات اسلامی و بسیج جهت تسهیل گری ازدواج، گفت: تسهیل گری ازدواج و رفع چالش‌های پیرامونی آن، موضوع بسیار مهم و جدی است که تشکیلات بسیج و تبلیغات اسلامی همچون شبکه منسجم بهداشت، پیشگام شده و به‌صورت جدی در این زمینه اقداماتی را در پیش‌گرفته‌اند.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)، نشست شورای دانشگاه با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای شورا در سالن اجلاس حوزه ریاست با محوریت چالش‌های جمعیتی در استان و راهکاری مؤثر نظام سلامت در جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به افزایش برگزاری نشست های مرتبط با جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، پنج نشست قرارگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استانداری تشکیل شده تا همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را نسبت به موضوع مهم و حیاتی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، حساس کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی یخشی از تکالیف قانونی جوانی جمعیت را بر عهده‌دارند، افزود: علیرغم همه حساسیت‌های ایجادشده و اقدامات نظام سلامت گیلان در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، ضمن غفلت از تکالیف قانونی و ترک فعل در رابطه با آن، از کوچک‌ترین اقدامی در این رابطه، دریغ می‌کنند و همکاری لازم را ندارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج و زادآوری و نهادینه کردن سبک زندگی سالم و با نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت: ترویج ازدواج آسان و فرهنگ زادآوری بسیار مهم است، چرا که ریشه در دین و آیین ما دارد و همه متدینان و دلسوزان ایران و اسلام باید در این زمینه تلاش کنند.
دکتر آشوبی با اذعان به اینکه بی‌توجهی به موضوع جمعیت و زادآوری بسیار مهم و برای فرهنگ، آموزش و امنیت جامعه لازم و ضروری است و همه باید در تحقق آن، نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: در سال‌های نه‌چندان دور، ما به سبب غفلت در جمعیت و زادآوری، مجبور به وارد کردن پزشک، پرستار، معلم و حتی نیروهای نظامی برای کشور خواهیم شد و این یعنی چاله جمعیت و چالش ایجادشده پیرامون با آن در کشور و استان گیلان بسیار فراتر است.
وی با بیان اینکه موضوع جمعیت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های محوری شورای دانشگاه در دوره کنونی، پرداختن به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در تدوین و نظارت بر اجرای برنامه‌های کلی دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج در جهت تسهیل گری ازدواج، گفت: تسهیل گری ازدواج و رفع چالش‌های پیرامونی آن موضوع بسیار مهم و جدی است که سازمان بسیج و تبلیغات اسلامی همچون شبکه منسجم بهداشت و درمان، پیشگام شده و به‌صورت جدی اقدامات خوبی را در در این زمینه در پیش‌گرفته‌اند.
در این نشست،  جمعی از اعضای شورای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دیدگاه‌ها، چالش‌ها و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی خود را به‌منظور افزایش جمعیت و حمایت از کانون خانواده، مطرح کردند.
همچنین در این نشست، گزارش مفصلی از آخرین وضعیت جمعیتی گیلان، میزان زادوولد، نرخ باروری و جانشینی در استان، امید به زندگی، پیری جمعیت و سالمندی گیلان و همچنین راهکاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت جهت تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی گیلان ارائه و تشریح شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان