بزرگداشت هفته کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»
بزرگداشت هفته کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»
سرپرست کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز ‌جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ این نهاد با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» خبر داد.

سید ‌جلیل میرعظیمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز ‌جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهره جاری برگزار ‌می‌شود، گفت: انتخاب شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» نیز گامی برای ایجاد وحدت رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی این ایام است.

وی جلب نظر جامعه به اهمیت ‌دوران کودکی و ویژگی ‌و خواسته‌های کودکان را از اهداف این ویژه‌نامه‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های دست اندرکار این عرصه و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جامعه از دیگر اولویت‌ها به شمار ‌می‌رود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» از جمله عناوین روزهای این هفته است.

میرعظیمی، به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرداخت و با اشاره به ضرورت پیشگیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی، گفت: نشاط‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی نیز از مهمترین اولویت‌ها محسوب می‌شود و بر همین اساس، تکیه بر شادی، نشاط و بازی و فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد فضایی با نشاط، از رویکردهای برنامه‌های این ایام خواهد ‌بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا