رفع ضعف برق روستای کم برخوردار گنجار از توابع شهرستان شفت
رفع ضعف برق روستای کم برخوردار گنجار از توابع شهرستان شفت
35 خانوار ساکن روستای کم برخوردار گنجار شفت از مزایای طرح جهادی احداث کابل خودنگهدار و رفع ضعف برق بهره مند شدند.

طی آئینی با حضور ابراهیم چراغی فرماندار شهرستان شفت، ارسلان مقیمی بخشدار احمدسرگوراب و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان، طرح جهادی احداث کابل خودنگهدار در روستای گنجار به بهره برداری رسید.

محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: براساس مشکلات موجود در روستای گنجار شفت که به دلیل فرسودگی بالای شبکه در این منطقه حادث شده است ، به همت کارکنان پرتلاش امور توزیع برق شفت، ظرف یک هفته ضعف برق منطقه با انجام طرح جهادی احداث کابل خودنگهدار و احداث ترانسفورماتور برطرف شد.

وی اظهار داشت: پیرو بازدید میدانی استاندار محترم و مردمی گیلان، با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیون تومان و با احداث یک دستگاه ترانسفورماتور و قریب به ۱۵۰۰ متر کابل خودنگهدار، تلاش شد رفع مشکلات در کمتر از یک هفته و به بهترین شکل صورت پذیرد.

هنرمند تاکید کرد: در سال ۱۳۹۹ در شهرستان شفت نزدیک به ۴۱ کیلومتر شبکه فرسوده با اعتباری بیش از ۵٫۵ میلیارد تومان بوسیله کابل خودنگهدار مورد تجهیز و نوسازی قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰ نیز تا کنون بیش از ۳۹ کیلومتر شبکه جدید کابل خودنگهدار با اعتباری قریب به ۶ میلیارد تومان برای تامین برق پایدار مردم شریف این شهرستان در مناطق شهری و روستایی احداث شده است.

وی افزود: در سالجاری برنامه شرکت توزیع برق گیلان احداث ۱۰۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار به جای شبکه های فرسوده با اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد تومان می باشد که تاکنون بیش از پانصد کیلومتر آن در مناطق شهری و روستایی استان با اولویت مناطق آسیب پذیر به اجراء در آمده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مناسب ترین نوع شبکه با توجه به نوع اقلیم منطقه، کابل خودنگهدار است که مقاومت بسیار بالایی در برابر بلایای طبیعی دارد و علاوه بر این مزایای دیگری همچون کاهش سرقت شبکه های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی استان گیلان و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه ، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارتها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی و راحتتر بودن فعالیت های مرتبط با استمرار در ارائه سرویس به مشترکین دارد.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان