احیای رودخانه های رشت، در انتظار تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیاردی از منابع ملی است
احیای رودخانه های رشت، در انتظار تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیاردی از منابع ملی است
شمس شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه شهرداری رشت توانست برای اولین بار در طول ادوار شوراها تحقق بودجه ای مثبت ۲۰ را به ثبت برساند گفت: شورای ششم در سال ۱۴۰۰ بودجه شهر رشت را با بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومان تحویل گرفت و اکنون در سال ۱۴۰۲ بودجه ای معادل ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان را تدوین نموده است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت شمس شفیعی در این جلسه با ذکر اینکه شهرداری رشت توانست برای اولین بار در طول ادوار شوراها تحقق بودجه ای مثبت ۲۰ را به ثبت برساند گفت: شورای ششم در سال ۱۴۰۰ بودجه شهر رشت را با بودجه ۱۲۵۰ میلیارد تومان تحویل گرفت و اکنون در سال ۱۴۰۲ بودجه ای معادل ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان را تدوین نموده است.
شفیعی گفت : شهرداری رشت علاوه بر انبساط بودجه چشمگیر و محاسبه تفریغ بودجه که از سال ۹۴ به بعد انجام نشده و روی زمین مانده بود را تا پایان سال ۹۹ به انجام رساند و الباقی را نیز به بزودی به اتمام میرساند ، موفق به آغاز هشت پروژه عمرانی همزمان در قالب طرح میثاق شد که همگی از اعتبارات داخلی و ظرفیتهای شهری رشت تامین شده است.
رئیس کمیسسون برنامه و بودجه با ذکر اینکه ساماندهی در امور بودجه و برنامه در شهرداری حاصل تلاش های بی وقفه مجموعه شورا و مدیران بودجه‌ای شهرداری است گفت: برای سال ۱۴۰۳ رقم بودجه بالای ۵ هزار میلیارد را هدف‌گذاری کرده ایم.
شمس شفیعی گفت: برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی شهر رشت با مشارکت جامعه دانشگاهی دیگر اقدام مهم مجموعه شورا و شهرداری رشت است که تا پایان سال ۱۴۰۷ تدوین بودجه ای مشخصی به شهر رشت ارائه میدهد.
وی با توضیح اینکه اجرای پروژه های بزرگ رشت همچون احیاسازی رودخانه ها و احداث رینگ ۹۰ متری کمربندی رشت از توان شهرداری خارج است گفت: امیدورایم با ورود نمایندگان رشت و گیلان در مجلس به موضوع، در بخش حمل و نقل درون شهری نیز کسری موجود را جبران نماییم.
وی توضیح داد: شهری با جمعیت رشت طبق استانداردها نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است در حالیکه عملا ۴۰ دستگاه اتوبوس دارد و این تعداد را هم با تلاش و صرف هزینه از ۲۵ عدد در دو سال اخیر به عدد چهل رسانده است.
وی گفت: بر خلاف شرایط مطلوب کلانشهرهای دیگری مانند همدان و مشهد که بارها از وامها و اعتبارات دولتی برخوردار بوده اند، رشت تاکنون از هیچگونه حمایتهای ملی برخوردار نشده که برای این مهم خواستار تخصیص اعتبارات کشوری برای رشت هستیـم.
  • منبع خبر : شهرداری رشت