پرداخت حدود ۸۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای توسط تامین اجتماعی ماسال در سالجاری
پرداخت حدود ۸۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه ای توسط تامین اجتماعی ماسال در سالجاری
تعداد 5400 بیمه شده اصلی و 1700 مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه 16500 نفری افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان ماسال را تشکیل می دهند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان– بتول اسدی رئیس تامین اجتماعی شعبه ماسال با اشاره به اینکه حدود ۱۶۵۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند اظهار داشت : تعداد ۵۴۰۰ نفر بیمه شده اصلی و ۱۷۰۰ نفر مستمری بگیر ( درقالب ۱۵۲۰ پرونده ) به اتفاق افراد تبعی خود این جمعیت را تشکیل میدهند .

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد بیمه شدگان اصلی را گروه بیمه شدگان اجباری با جمعیت ۲۷۵۰ نفر در بر میگیرد اذعان داشت تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد در سالجاری بدنبال اجرای طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی و امکان انعقاد قراردادهای بیمه ای به صورت غیرحضوری با رشد چشمگیری همراه بوده به گونه ای که از ۷۴۰ نفر در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۰۰۰ نفر افزایش یافت که بیانگر رشد ۳۵ درصدی در سالجاری میباشد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه ماسال افزود : ۵۷۵ کارگر ساختمانی و حدود ۵۰۰ راننده نیز از دیگر گروههای پر مخاطب بیمه شدگان تحت پوشش در ماسال هستند .

بتول اسدی با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز در سالجاری از ۹۶۵ نفر به ۱۰۸۰ نفر افزایش یافته ، این رقم را نشانگر رشد ۱۲ درصدی در این شاخص برشمرده و خاطر نشان ساخت مجموع گروه مستمری بگیران تحت پوشش در شهرستان ماسال ۱۷۰۰ نفر در قالب ۱۵۲۰ پرونده میباشند و پس از بازنشستگان ، بازماندگان با بیش از ۵۰۰ نفر بیشترین گروه این قشر بوده و ۶۵ نفر ازکارافتاده نیز از تعهدات مربوطه برخوردارند .

وی در بخش دیگری از این گزارش اظهار داشت : ماهانه بیش از ۶/۵ میلیارد تومان تعهدات توسط تامین اجتماعی ماسال به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت می گردد که مجموع این ارقام در سالجاری شامل بیش از ۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری ، ۶۰۰ میلیون تومان تعهدات کوتاه مدت و با احتساب عیدی و مستمری اسفندماه افزون بر ۷۵ میلیارد تومان انواع مستمری میباشد .

شایان ذکر است حدود ۱۱۰۰ واحد تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و صنفی مشمول قانون تامین اجتماعی در حوزه عمل شعبه ماسال دارای پرونده مطالباتی و کد کارگاهی هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان