بررسی مشکلات و چالشهای نظام سلامت رودبار
بررسی مشکلات و چالشهای نظام سلامت رودبار
پس از بازدیدهای میدانی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عرصه‌های مختلف بهداشتی و درمانی رودبار، شورای سلامت این شهرستان تشکیل و مسایل و موضوعات مرتبط با نظام سلامت آن مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ عصر روز پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱شورای سلامت شهرستان رودبار پس از بازدیدهای میدانی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
در این نشست هر کدام از معاونین، مدیران ستادی و نمایندگان رییس دانشگاه، گزارشی از بازدیدهای میدانی خود در شورای سلامت شهرستان ارایه کردند.
در شورای سلامت شهرستان رودبار در خصوص مشکلات بهداشتی، منابع فیزیکی، سرمایه انسانی، پزشکان متخصص و مسایل مالی مواردی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
داشتن اتاق عمل فعال در همه روزهای هفته یکی از موضوعاتی بود که روز پنج شنبه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اتفاق بر لزوم فعال کردن هرچه سریعتر آن، تاکید کردند.
همچنین در این نشست، ضرورت فعال کردن پزشکان متخصص با به کارگیری از ابزارهای تشویقی و همچنین رصد پزشکان کم کار از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار مورد تاکید قرار گرفت.
 استفاده بهینه از پزشکان متخصص موجود در شهرستان رودبار یکی از محورهای مورد بحث هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای استفاده بهینه از ظرفیت منابع انسانی در شهرستان رودبار بود.
کمبود نیروی انسانی در ۱۱۵، کمبود داروساز و نیاز بیمارستان‌های شهرستان رودبار به دستگاه‌های تشخیص پزشکی از جمله رادیولوژی از دیگر محورهای مورد بحث هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شورای سلامت شهرستان رودبار بود.
توزیع به‌جای بهورزان در مراکز متناسب با جمعیت، کمبود و تلاش برای جذب نیروی بهورز در خانه های بهداشت فاقد بهورز، اجرای طرح های غربالگری بیماران پر خطر و ارایه خدمات بهینه به مردم به ویژه در مناطق محروم از جمله محورهای مورد بحث در حوزه بهداشت بود که توسط اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان