مدیریت مصرف هوشمند و موثر، کمترین خاموشی ممکن را در فصل پیک به همراه خواهد داشت
مدیریت مصرف هوشمند و موثر، کمترین خاموشی ممکن را در فصل پیک به همراه خواهد داشت
بمنظور گذر موفق از پیک بار تابستان و تشریک مساعی، جلسه هم اندیشی مدیرعامل توزیع برق گیلان و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی توزیع برق گیلان-در این جلسه محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: در سال گذشته ناترازی بین تولید و مصرف برق در کل کشور به ۱۵۰۰۰ مگاوات رسید که مشکلات قابل توجهی برای صنعت برق و مشترکین به دنبال داشت.

وی تاکید کرد: با همت و درایت دولت و وزارت نیرو در زمستان گذشته گذر خوب و موفقی داشتیم ولی در تابستان به دلیل افزایش مصرف مسلماً نیاز به مدیریت بار هوشمند داریم.

مهدیزاده گفت: در استان گیلان۷۶ درصد مشترکان در تعرفه خانگی هستند که ۴۹ درصد کل استان را به خود اختصاص می دهند و ۴ درصد مشترک صنعتی در گیلان داریم که  ۱۷ درصد مصرف کل استان مربوط به این بخش می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برآن است تا سناریوهایی را تنظیم کند به واسطه‌ آن‌ها مدیریت بار موثر با کمترین خاموشی حاصل شود و دو برنامه‌ مهم این موضوع شامل هوشمندسازی مشترکین و پاسخگویی بار است.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی به مفهوم رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مصرف برق مشترکین است افزود: مقرر شد در گیلان در افق اول ۵۹۰۰۰ مشترک و در افق دوم ۱۷۵۰۰۰ مشترک مجهز به سیستم هوشمند شوند که مشترکین صنعتی، چاه‌های کشاورزی و مشترکین خانگی بالای الگوی مصرف در الویت هوشمندسازی قرار دارند.

مهدیزاده ضمن برشمردن برنامه ها و سناریوهای صنعت برق جهت همکاری با صنایع، اضافه کرد: صنعت برق جهت دستیابی به حداکثر رضایتمندی مشترکین، تعطیلی نمی‌شناسد و وزیر نیرو و مدیران ارشد شرکت توانیر تاکید بسیار در عدم اعمال خاموشی دارند و مانیز به دنبال تحقق این مساله هستیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: بخش عمده ای از برنامه های مدیریت مصرف مربوط به همکاری صنایع در هر استان می باشد و در گیلان نیز در ادوار گذشته تفاهم نامه هایی با صنایع و سایر مشترکین مصارف سنگین استان منعقد و مشوق هایی نیز در این زمینه تعیین شده است.

وی در پایان تاکید کرد: مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز با تضییع بیت المال و حقوق مردم، آسیب جدی به شبکه های برق وارد می کنند و مصرف برق را به طرز چشمگیری افزایش می دهند و شرکت توزیع برق گیلان برخورد جدی و قانونی با اینگونه مراکز داشته و خواهد داشت.

همچنین در این جلسه تیمور پورحیدری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن تشکر از برگزاری جلسه و هماهنگی زودهنگام، همکاری صنایع و برگزاری جلسات هماهنگی منظم  با صنایع را ضروری دانست و از آمادگی این سازمان برای همکاری در مدیریت اضطراری بار تابستان خبر داد و برخی انتظارات سازمان مطبوعه خود برای تعامل هرچه بهتر در این طرح را ارائه کرد.

گفتنی است جمعی از معاونین و مدیران توزیع برق گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه ضمن طرح برخی موضوعات مهم و حیاتی در این زمینه، به بحث و گفتگو درخصوص همکاری موثر در خصوص گذر موفق و بدون مشکل از پیک بار تابستان سالجاری پرداختند.

همچنین این جلسه با مصوباتی همراه بود که از جمله آن می توان به هماهنگی با شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان جهت تامین سوخت دیزل ژنراتورهای صنایع، برگزاری جلسه مشترک جهت تبیین قوانین و دستورالعمل‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک، اعلام لیست صنایع خاص جهت اعمال برنامه کاهش اوج بار اشاره کرد.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان