با شرایط شیوع کرونا، ایده برگزاری المپیک توکیو بدون تماشاگر قوت گرفت.
با شرایط شیوع کرونا، ایده برگزاری المپیک توکیو بدون تماشاگر قوت گرفت.
برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اقدامات سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا طراحی کردند.

در حالی که تنها سه ماه به بازی ها مانده است، ژاپن با شیوع دوباره ویروس کرونا روبرو شده است. برخی مردم از  یوشیهیده سوگا نخست وزیر  این کشور عصبانی هستند که بارها وعده داده است که این رویداد در هر صورت برگزار می شود.
در حال حاضر عدم حضور تماشاگران خارجی به المپیک توکیو قطعی شده است و تصمیم گیری در مورد اجازه دادن به تماشاگران داخلی به زمان دیگری موکول شده است.
سیکو هاشیموتو رئیس توکیو ۲۰۲۰ گفت که گرچه برگزارکنندگان به دنبال حضور بیشتر تماشاگر هستند ولی آنها اقدامات خودشان را انجام خواهند داد. وی در یک نشست خبری گفت: ژاپن آماده برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر است.
سازمان دهندگان، شامل کمیته بین المللی المپیک (IOC) و دولت ژاپن ، در بیانیه مشترکی گفتند که همه اقدامات متقابل ممکن را به کار می گیرند تا بالاترین اولویت را به ایمنی ورزشکاران اختصاص دهند.
کریستف دوبی ، یکی از مقامات IOC  همچنین از تصمیم اجباری نبودن واکسن برای  ورزشکاران دفاع کرد و گفت که هر کشوری به واکسن های کرونا دسترسی ندارد می تواند بدون واکسن به ژاپن بیاید.
مقامات گفتند که ورزشکاران هر روز مورد آزمایش قرار می گیرند و همه شرکت کنندگان باید قبل از ورود دو تست منفی داشته باشند.
حالت اضطراری
بخشهایی از ژاپن ، از جمله پایتخت توکیو، آخر هفته تحت وضعیت اضطراری جدید قرار گرفت و بیشتر مردم ژاپن فکر می کنند این بازیها که به دلیل همه گیری از سال ۲۰۲۰ به بعد موکول شده بود، باید لغو یا دوباره به تأخیر بیفتد.
وضعیت اضطراری که قرار است تا ۱۱ می ادامه داشته باشد، رستوران ها و فروشگاه های بزرگ، سینماها و سایر اماکن تجاری را تعطیل کرده است.
توماس باخ ، رئیس IOC ، به برگزارکنندگان گفت که تصمیم به اعلام وضعیت اضطراری را کاملاً درک کرده است.
پیش بینی می شود حتی بدون تماشاگران خارجی بیش از ۱۰ هزار ورزشکار، مربی و کادر پشتیبانی در  المپیک حضور داشته باشند.
اگرچه ژاپن به اندازه بسیاری از کشورها از کرونا رنج نبرد اما میزان عفونت به سطحی رسیده است که بالاترین نرخ را نشان می دهد.
روز چهارشنبه ، توکیو ۹۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد.