برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت
برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت
فرماندار رشت در این جلسه با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی و افزایش آگاهی قشر جوان و نوجوان در مبارزه با مواد مخدر مورد توجه دستگاههای ذی ربط قرار‌گیرد، گفت: امروز دشمن مبارزه را تغییر داده است.‌

به گزارش رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح اللهی روز(سه شنبه ۳۱ فروردین) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر‌ شهرستان رشت اظهار کرد: اعتیاد این بلای خانماسوز که متاسفانه برخی از جوانان ها ندانسته و بدون آگاهی در دامش گرفتار شده اند.

فرماندار رشت با بیان اینکه از نظر گردش مالی مواد مخدر جز ۴ یا ۵ فعالیت اقتصادی در دنیا محسوب می شود، گفت: مبارزه با این مواد نیازمند برنامه ریزی، توجه و همکاری همه دستگاههای ذی ربط است.

وی به موقعیت جغرافیای ایران اشاره و تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب بستر فعالیت این مواد را با ایجاد ترانزیت فراهم کرده اند تا به اهداف شومشان دست یابند.

فتح اللهی با تاکید براینکه مبارزه با این معضل وآسیب اجتماعی فقط با نیروهای امنیتی و پلیس امکان پذیر نیست، افزود: ارشاد و صدا و سیما در مبارزه با این مواد نقش اساسی داشته و با تولید برنامه ها و فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان‌ می‌توانند در مبارزه با این بلای خانمان سوز موثر بوده و مانند یک سلاح جنگی ‌عمل کنند.

وی به کشت مواد مخدر اشاره و اذعان داشت: جهاد کشاورزی می تواند با افزایش دانش‌کشاورزان از کشت محصولات مواد ‌مخدر جلوگیری کند.

فرماندار رشت به نقش بهزیستی و آموزش و پرورش پرداخت و ادامه داد‌: ‌دشمنان نظام امروزه بخاطر هزینه و پیامدهای جنگ مستقیم وارد این فضا نمی‌‌شوند، ‌بلکه نوع جنگ را تغییر داده‌ اند و با سیاست‌های و نقش های شومشان با چالش اعتیاد تا دم در منازل ما آمده اند.‌

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با اشاره به اینکه در مقابله با این مشکل بایستی با هماهنگی‌های صورت‌گرفته برنامه محور عمل کنید، خاطر نشان ساخت: اکنون نگرانی های پدر و مادر برای حفاظت و حراست از سلامت فرزندان با وجود مواد مخدر بسیار افزایش یافته است.‌

فرماندار‌ رشت ادامه داد‌:‌کاهش قیمت مواد مخدر‌ و دسترسی آسان به مواد سنتی و صنعتی، از اهداف مهم دشمن در این جنگ نرم است.

فتح اللهی اظهار داشت‌: دشمنان بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای‌‎ فارسی زبان با برنامه های متفاوت را برای شستشوی تفکرات جوانان و عموم جامعه ایرانی راه اندازی کرده اند.‌