افزون بر هشت هزار نفر در گیلان آموزش‌های هلال‌احمر را فرا گرفتند
افزون بر هشت هزار نفر در گیلان آموزش‌های هلال‌احمر را فرا گرفتند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: افزون بر هشت نفر در این استان امسال آموزش‌های همگانی امداد و نجات و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان روز سه‌شنبه در این گفت و گو اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، افزون بر ۴۲۰ دوره آموزشی توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان با هدف افزایش سطح آگاهی مردم، خودامدادی و دگرامدادی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی به عموم مردم و ضرورت توجه به این مهم اضافه کرد: این آموزش‌ها در کاهش اثرات بلایا نقش مهمی دارد از این‌رو فراگیری آنها برای اقشار مختلف ضروری است.

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر این یک سری آموزش‌ها ویژه نجاتگران این جمعیت به منظور ارتقاء توانمندی‌های آنان ارائه می‌شود که از ابتدای امسال افزون بر ۱۴۰ دوره آموزشی – تخصصی نجاتگران با آموزش به ۲ هزار و ۲۴۰ نفر برگزار شد.

وی اجرای طرح آموزش در محلات حاشیه شهر رشت و بندرانزلی را یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر گیلان در حوزه آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: در زمان حاضر ۶ محله در رشت و بندرانزلی هدف‌گذاری شده و آموزش‌ها در این محلات انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ارائه آموزش‌های امداد و نجات به کودکان و نوجوانان را مهم خواند و افزود: طرح ایجاد آموزش مرکز امداد و نجات برای کودکان و نوجوانان در رشت در دست انجام است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به پویش جمعیت هلال احمر گیلان طی امسال اظهار کرد: اجرای پویش ملی «غرق نشویم» با تاثیرات خوبی که بر جای گذاشت موجب کاهش ۷۵ درصدی غریق ها در استان شد ضمن اینکه بیش از ۶۰۰ کارگاه آموزشی در سطح سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در تابستان امسال برگزار شد.

جمعیت هلال احمر گیلان بیش از یک هزار و ۶۰۰ امدادگر دوره دیده دارد.

  • منبع خبر : ایرنا