افزایش سرانه فضای سبز از اولویت‌های توسعه شهری
افزایش سرانه فضای سبز از اولویت‌های توسعه شهری
شهردار رشت در نشست تخصصی با کارشناسان فضای سبز افزایش سرانه فضای سبز را از اولویت‌های توسعه شهری ذکر کرد و گفت: گلایه شهروندان از وضعیت فضای سبز به حق است و باید با راهکارهای تخصصی و علمی جهت رفع مشکلات و نواقص اقدام کنیم.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_ نشست تخصصی رحیم شوقی شهردار رشت با کارشناسان فضای سبز شهرداری رشت  یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در راستای ساماندهی و افزایش سرانه فضای سبز و موضوعات مرتبط برگزار شد.
شهردار رشت در این جلسه با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز یکی از اولویت‌های توسعه شهری است ابراز داشت: علاوه بر توسعه فضای سبز و مصادیق آن  باید در میزان دسترسی همه شهروندان به فضای سبز توازن ایجاد شود تا عدالت شهری و توجه یکسان به همه مناطق سطح شهر نمود پیدا کند که البته این امر به برنامه‌ریزی درست و پشتکار همه مدیران نیازمند است.
شوقی با بیان اینکه وی به دنبال کارهای نمایشی نیست تصریح کرد: بنده به دنبال دیده شدن در شهر نیستم و میخواهم ثمرات همدلی به صورت اصولی و زیربنایی به بار بنشیند و نفع اقدامات در دست اجرا به مردم برسد.
وی انجام کارهای زودبازده اما بدون پشتوانه تخصصی را زمینه ساز سلب اعتماد مردم و اتلاف بیت‌المال ذکر کرد و گفت: وظیفه ما به عنوان شهرداری این است تا با ایجاد عرصه‌های سبز زمینه را برای ارتقای سلامت و نشاط شهروندان فراهم کنیم.
شهردار رشت گلایه شهروندان از وضعیت فضای سبز را به حق دانست و تصریح کرد: گلایه شهروندان از وضعیت فضای سبز به حق است و باید با استفاده از ظرفیت اندرکاران و کارشناسان و زحمتکشان این حوزه و با ارائه راهکارهای تخصصی و علمی جهت رفع مشکلات و نواقص اقدام کنیم.
لازم به ذکر است حاضران در این جلسه نیز در راستای ایجاد پارک‌های جدید، حفظ و نگهداری فضای سبز، اختصاص بودجه برای پروژه‌های حوزه فضای سبز شهری، رسیدگی به ورودی‌های شهر رشت و مواردی نظیر این صحبت کرده و برای بهتر شدن عملکرد شهرداری در بخش فضای سبز پیشنهاداتی را ارائه دادند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت