افزایش سالانه مستمری ها و اجرای متناسب سازی منجر به رشد ۴۲ درصدی دریافتی بازنشستگان گردید
افزایش سالانه مستمری ها و اجرای متناسب سازی منجر به رشد ۴۲ درصدی دریافتی بازنشستگان گردید
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح مباحثی در زمینه اجرای نسخه الکترونیک از اجرای مرحله دوم متناسب سازی در صورت دریافت مطالبات از دولت خبر داد .

در صورت تصویب نهایی پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ مرحله دیگری از متناسب سازی نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح مباحثی در زمینه اجرای نسخه الکترونیک از اجرای مرحله دوم متناسب سازی در صورت دریافت مطالبات از دولت خبر داد .

ایشان افزوذ : در سال جاری با افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان و اجرای متناسب سازی حقوق دریافتی بازنشستگان از مرداد ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است و در صورت تصویب نهایی پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ مرحله دیگری از متناسب سازی نیز انجام می‌شود.

سالاری با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی موجب بهبود وضعیت معیشت این عزیزان شده است، گفت: بعد از اجرای متناسب سازی در تأمین اجتماعی، سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز برنامه متناسب سازی اجرا کردند که در نتیجه آن میزان دریافتی بازنشستگان آنها افزایش بیشتری داشت و فاصله‌ای بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌ها ایجاد شده است که باید برطرف شود.

وی با تأکید بر پیگیری و تامین منابع لازم برای متناسب سازی مرحله دوم، گفت: از هفته گذشته با همفکری نمایندگان کانون‌ها محاسبه فرمول متناسب سازی در حال انجام است و به سرعت این کار را انجام خواهیم داد.