اعلام حمایت استاندار گیلان از پروژه‌های طرح میثاق شهرداری رشت
اعلام حمایت استاندار گیلان از پروژه‌های طرح میثاق شهرداری رشت
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و طرح میثاق که با حضور شهردار رشت، رییس و اعضای شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ثبات مدیریتی موجب توسعه و سرعت گرفتن امور شهری می‌شود که خوشبختانه در این حوزه شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری از وفاق و همدلی خوبی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت_استاندار گیلان انتخاب یک شهردار کارآمد توسط شورای اسلامی را از دیگر مواهب انسجام مدیریتی در شهر رشت خواند و عنوان کرد: مرکز استان گیلان شهر رشت دارای فرهنگی غنی و انواع مزیت‌هاست و ثبات مدیریتی و همکاری جمعی در آن امری نیکو و فوق‌العاده محسوب می‌شود بنابراین باید این روحیه و رویه که مورد استقبال مردم است تقویت شود.

دکتر عباسی ایجاد شریان‌ها و روان سازی ترافیک را از مولفه‌ها و نیازهای حیاتی یک شهر دانست و افزود: سالهای سال بود که شهر رشت با رکود همراه بود اما با طرح پروژه‌های طرح میثاق در حوزه ترافیکی این رویه تغییر کرد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه شهر رشت با یک عقب ماندگی ۲۰ ساله در اجرای پروژه‌های ترافیکی و مهم‌ مواجه است اذعان کرد: علاوه بر اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند، پروژه‌های طرح میثاق، پروژه ژ۵ و رینگ ۹۰ متری همزمان شهر رشت را از حیث مشکلات ترافیکی نجات خواهد داد.
وی از ترافیک سنگین و از عدم وجود هتل‌های مناسب گردشگری در شهر رشت انتقاد کرد و گفت: این گره‌ها باید با کار علمی و فنی و با علم روز باز شود زیرا در زمان فعلی دیگر مدیریت سنتی جوابگو نیست.
استاندار گیلان در ادامه حفظ سبک معماری بافت‌های فرسوده شهر رشت را مهم خواند و اذعان کرد: همانند بسیاری از شهرهای کشور پروژه‌هایی نظیر پروژه کلان رینگ ۹۰ متری باید با همراهی همه انجام شود زیرا اجرای آن تنها از عهده نهاد شهرداری خارج است.
دکتر عباسی با بیان اینکه وی بر اساس یک تکلیف هدایت مسند استانداری گیلان را بر عهده گرفته است یادآور شد: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح بستر برون رفت از معضلات ترافیکی شهر رشت را فراهم می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: ساماندهی لندفیل سراوان، تفکیک زباله از مبدأ و افزایش ظرفیت خطوط پردازش کارخانه کود آلی لاکان از جمله اقدامات متعددی است که در حال انجام است و در مورد قرارداد زباله سوز هم پیگیریم تا مشکلات به وجود آمده حل و فصل شود.
وی عنوان کرد: در حوزه رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب تلاش کردیم تا منشأ آلودگی این دو پهنه را شناسایی کنیم که با همکاری دستگاه‌های مرتبط این امر محقق شد و هماینک برای ساماندهی فاضلاب شهرک صنعتی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.
استاندار گیلان ابراز داشت: رفع آلودگی رودخانه‌های شهر رشت وظیفه قانونی و شرعی ماست و گزارش ساماندهی آن و کلیه اقدامات انجام گرفته با توجه به حجم و سنگینی کار دائما به سمع و نظر رئیس جمهور می‌رسد.
دکتر عباسی اظهار داشت: مدیریت شهری رشت در مورد اجرای تراموا و‌ مونوریل که ردیف اعتباری و امتیاز ویژه دارد باید مطالعات لازم را انجام دهد زیرا این حق مردم رشت است و نباید با عدم همراهی یک یا چند نفر از مسئولان و یا نماینده به هر دلیلی اجرای آن متوقف شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان عنوان کرد: با برگزاری جلسات معاونت عمرانی موضوعات مرتبط با کمیسیون ماده پنج حل و فصل شده و انجام کارها در راستای رضایتمندی شهروندان سرعت گرفته است.
دکتر عباسی تالاب عینک را فرصتی بسیار خوب برای توسعه و سرمایه‌گذاری شهر رشت ذکر کرد و افزود: مدیریت شهری رشت باید در اینجا فعالانه تر حضور پیدا کرده و ضمن ارائه طرح و پیشنهاد بستر جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کند.
وی ضمن اشاره به نزدیک بودن ایام هفته دولت به پروژه‌های هفته دولت امسال استان گیلان اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۸۷۱ پروژه در هفته دولت در استان گیلان با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۲۲۶‌ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.
  • منبع خبر : شهرداری رشت