ارزانی سه کالای لبنی در جهت پرنکشیدن لبنیات از سفره مردم
ارزانی سه کالای لبنی در جهت پرنکشیدن لبنیات از سفره مردم
سه قلم کالای لبنی برای پرنکشیدن لبنیات از سفره مردم کم درآمد ارزان شد.

ابراهیم آسایش گفت: یکی از اهداف اصلی کارخانجات لبنی گیلان این است که شیر و لبنیات با قیمت مناسب در اختیار مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد زیرا مصرف کم لبنیات ممکن است بر رشد کودکان و افزایش ابتلای بزرگسالان به بیماریهایی مانند پوکی استخوان تاثیر بگذارد.

مدیر انجمن کارخانجات لبنی گیلان اظهار کرد: کاهش قیمت هر محصولی از شیر و فرآورده‌های آن در نهایت موجب خواهد شد که شاهد افزایش قرار گرفتن لبنیات در سبد خانوار مردم باشیم.

آسایش ادامه داد: ارزان شدن لبنیات موجب می‌شود که فروش محصولات کارخانجات لبنی بیشترشود و در نهایت این امر به نفع واحدهای لبنی و مردم است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کلسیم و جذب پروتئین بیشتر موجب بهبود سلامت جامعه خواهد شد تصریح کرد: سرانه مصرف لبنیات در بین مردم گیلان مطلوب نیست و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش‌های مضاعف‌تری صورت گیرد.

آسایش خاطرنشان کرد: سه قلم کالای لبنی شامل شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی، ماست ساده ۲.۵ کیلویی و پنیر ساده ۴۰۰ گرمی که بیشترین استفاده را در دهک های مختلف جامعه دارد مشمول عرضه با کاهش قیمت ۱۰ درصدی خواهد بود.

وی گفت: کاهش قیمت سه قلم کالای لبنی هیچ ارتباط با کاهش کیفیت ندارد. شرط اعمال تخفیف و کاهش قیمت های این کالاها، ثبات قیمت شیرخام و هزینه های تولید است.

  • منبع خبر : ایسنا